Beantwoord

Buffering heel traag via Google Chromecast

  • 29 January 2021
  • 6 reacties
  • 911 keer bekeken

Goedendag ik heb sinds enige tijd een Google smart chromecast V3 die ik gebruik om vanaf mijn laptop via casten te streamen naar mijn nieuwe Samsung TV.

De stream wordt via het programma videostream vanaf de laptop geladen naar de TV.

Werkte prima, maar sinds een week gaat het streamen heel traag, ik krijg om de paar seconden de melding buffering in beeld Heel irritant.

Behalve de Experia box V10 en het zwarte KPN kastje heb ik ook een officiele KPN wifi versterker.

Opnieuw opstarten van Experia box en andere tips KPN werken niet.

Graag hiervoor een oplossing.

Moet nu weer een losse HDMI kabel gebruiken om te kijken wat ik wil.

MVG

icon

Beste antwoord door joop2011 31 January 2021, 17:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Goedendag sinds enige tijd heb ik een smart Google Chromecast V3 die ik gebruik om vanaf mijn laptop via casten te streamen naar mijn nieuwe Samsung TV

De stream wordt via het programma videostream vanaf mijn latop geladen en gecast naar mijn TV.

Werkte prima, maar sinds 2 weken gaat het streamen heel traag, ik krijg om de paar seconden de melding buffering. Heel irritant.

Behalve de Experia box V10 en het zwarte KPN kastje heb ik een officiele KPN wifiversterker voor een optimaal signaal in mijn woonkamer, de Experia box hangt in de meterkast, is daar geïnstalleerd door de KPN monteur, 

Opnieuw opstarten van zowel de Experiabox als het KPN kastje helpen niet net als de wifimanager van KPN die een ander kanaal heeft toegewezen.

Om op dit moment iets te bekijken moet ik weer de ouderwetsen HDMI kabel gebruiken.

Misschien dat iemand een oplossing weet

BVD

 

Admin: dubbel topic samengevoegd

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp dat je een nieuwe Samsung TV hebt?

Dan heb ik een mooiere oplossing voor u.

Download in de app's van de Samsung TV de KPN app.

Dan kan je restreeks via de app in het Smart menu de TV zenders van KPN zien.

Hoe is je tv aangesloten op de ExperiaBox, via een LAN-kabel of via Wi-Fi? En waarom gebruik je de kpn iTV-ontvanger niet om tv te kijken? Dat geeft een veel beter beeld en meer mogelijkheden.

Hallo allebei bedankt voor het antwoord, maar dat is niet helemaal wat ik zoek.

Het gaat hier om video's die ik vanaf mijn laptop via de videostream wil streamen/casten naar de TV 

 

Normaal TV kijken is meestal geen probleem maar als ik een video die ik opgenomen heb wil afspelen draadloos vanaf mijn laptop op mijn Samsung TV heb ik problemen vertraging in buffering.

Mvg

Reputatie 2

Hoi, heb hier hetzelfde probleem, een experiabox 10a en google chromecast met google tv.

Streamen vanaf eigen netwerk is niet te doen en zelfs Netflix en Disney haperen af en toe.

Stream ik de file vanaf mijn netwerk naar een laptop (ook via de wifi) gaat dit prima.

Ben je hier al verder mee gekomen?

Ik las in een ander topic dat de nieuwere experiabox V12 op zou lossen.

Reputatie 2

Dat andere topic was op tweakers, hierbij de link:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/67131612#67131612