Vraag

Chromecast wel verbonden met mifi router TP link 7350 maar geen internet

  • 21 April 2024
  • 9 reacties
  • 59 keer bekeken

graag wil ik mijn mifi router TP link 7350 gebruiken om tv te kijken via de chromecast op de camping. Internet via de mifi op telefoon laptop enz werkt goed, alleen als ik deze wil gebruiken op de chromecast verbindt deze hem wel echter geen internet. Wat stel ik fout in?


9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Anneke, ik denk graag mee. 

Als ik het goed begrijp probeer jij vanaf je telefoon te casten naar een chromecast die op een televisie is aangesloten, klopt dit? Krijg je dan een bepaalde foutmelding te zien? Heb je de Chromecast ook gekoppeld aan internet? Twijfel je hieraan? Reset de Chromecast dan voor de zekerheid en volg de stappen om het opnieuw aan te sluiten. 

Hoi Alex, nee. De Mifi gebruiken we als wifi router. De Chromecast ziet deze ook als een wifi verbinding. Als je deze echter wil gebruiken om tv te kijken via de chromecast heb je geen internet. Melding op chromecast wel verbonden, geen internet.

Als je verbinding maakt met je iphone of laptop werkt deze wel.

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de Chromecast al een gereset naar fabrieksinstelling? 

Welke Chromecast heeft u? De Chromecast met afstandbediening? 

U kunt hierop de tv app van KPN installeren. En thuis leuk bedienen met die witte afstandsbediening. Maar dat werkt alleen thuis. Niet op de camping. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de Chromecast al een gereset naar fabrieksinstelling? 

Dit is ook wederom mijn vraag. 

Reset de Chromecast dan voor de zekerheid en volg de stappen om het opnieuw aan te sluiten. 

 

Ja deze. Als je die verbindt met mifi zegt deze wel verbonden wil je dan een willekeurige app gebruiken dan geeft de chromecast aan wel verbonden geen internet 

Reputatie 7
Badge +24

En dan stel ik de vraag toch nog een keer, heb je de Chromecast gereset? 

Reputatie 7
Badge +24

Kan het wezen dat u ooit een vast ip adres heeft ingesteld op dat ding? Dan is het verklaarbaar dat u deze melding krijgt.

Hoi, allereerst dank voor jullie reacties! Chromecast nog niet teruggezet naar fabrieksinstellingen. Gaan we doen. 
 

vast ip adres op dat ding? Bedoeld u de mifi? Die moet dan op dynamisch staan toch? Gereset voordat we deze weer gingen gebruiken. Of bedoeld u de chromecast?

Reputatie 7
Badge +24

vast ip adres op dat ding? Bedoeld u de mifi? Die moet dan op dynamisch staan toch? Gereset voordat we deze weer gingen gebruiken. Of bedoeld u de chromecast?

Ik bedoel op de Chromecast. 

Reageer