Beantwoord

Chromecast werkt niet meer

  • 28 June 2019
  • 16 reacties
  • 2925 keer bekeken

Badge
Hallo

Ik kan al een paar weken niet meer casten met mij chromecast terwijl alles helemaal goed ging .na een belletje met KPN over storing WiFi verbinding in huis heb ik deze probleem

Ik he zelf een onderzoek gedaan en kom achter dat de AP isolatie moet uitgeschakeld worden ,Ik weet helemaal niet wat dat is .
Ik heb gebeld met KPN hun zag dat de kanaal is gewijzigd en heeft dit weer goed te zetten maar met zonder succes

Ik wil graag jullie aandacht want dit is frustrerend dat ik niet meer kan casten

Hoop dat het duidelijk is en dat in zms een bericht van jullie kan krijgen

Avastbedankt Layla
icon

Beste antwoord door Tycha 5 July 2019, 23:18

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Op de Experia Boxen is helemaal geen AP isolatie actief, dus daar ligt de oorzaak niet.
Op welk kanaal staat de wifi nu?
Welke Experia Box heb je?
Reputatie 7
Badge +11
Heb je de app al eens geüpdate? Zie https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/geen-verbinding-chromecast-google-home-474829/index2.html
Badge
Hallo bedankt voor je reactie

Ik.heb Experia box v10
Ik weet niet op welke kanaal dat heeft de medewerken van KPN niet doorgegeven
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Layla1980, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je geen gebruik meer kan maken van je Chromecast. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Het kan zijn dat het WiFi kanaal gewijzigd is, en dat hij hem hierdoor niet meer kan vinden. Het beste kan je even WiFi optimaliseren via de servicetool. Daarna, als je inlogt op je Experia Box (onder het kopje 'De Experia Box instellen'), kan je het WiFi kanaal zien. Als je hierna volgens de stappen je Chromecast aansluit en installeert, zou het moeten werken!

Wil je laten weten of ik hierin nog kan helpen? Ik zou bijvoorbeeld het WiFi kanaal kunnen achterhalen voor je. Vul dan wel even jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) 😉
Badge
Hi Susan

Bedankt voor je bericht ik ga het proberen

Laat je weten of het is gelukt

Gr layla1980
Badge
ik ga nu aanwerken

dankjewel
Badge
Hallo

Een vraagje ,ik zie geen Expedia box instaleren wel resetten

Is dat het ??
Reputatie 7
Badge +21
Inloggen staat onder het kopje de Experia Box instellen, en dan de link Inloggen in het Experia Box menu. Resetten betekent dat je hem terugzet naar fabrieksinstellingen. Wanneer je niks hebt ingesteld verder is dat trouwens ook niet erg om te doen!
Badge
Hi Susan

Bedankt voor je reactie

Mat helaas de probleem is er nog
Ik had begrepen dat ik een andere WiFi kanaal moet hebben
Weet jij daar ook iets van

Groet Layla1980
Reputatie 5
Badge +5
Layla,

Heb je de chromecast zelf al eens gereset ?
Kijk hier hoe dat moet
Badge
Layla,

Heb je de chromecast zelf al eens gereset ?Kijk hier hoe dat moet

omdat ik kon ging bellen heb ik dat gedaan

Nog steeds werkt het niet

Ik heb gebeld met KPN en werd tegen mij gezegd dat een andere.medewerken heeft de.wifi kanaal veranderen


Dus mijn vraag is kan het weer niet terug gezet worden

Ik zal het fijn vinden als hij weer gaat werken Zo kan ik ook weer gezellig mijn tv op Slaap kamer kijken en soms voor de kids gebruiken op hun kamer

Hoop dat jij mij kan helpen met dit ,ik denk dat jullie echt dit kan oplossen

GRoet Layla1980
Reputatie 7
Badge +11
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm
Badge
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm
Hi

Wat
Je hier mee zeggen ¡
Reputatie 7
Badge +11
Hier wordt beschreven hoe je zelf het wifi kanaal kunt veranderen

Met de app van Wifi Analyzer - Apps op Google Play kun je achterhalen welk kanaal je de Experia Box het best kunt instellen, je meet dan precies uit welk kanaal het minste verkeer heeft. Dat kun je vervolgens doen met de Servicetool: wijzig je KPN WiFi-kanaal in een paar stappen | KPN. Kanaal 12 en 13 werken niet op elk apparaat, je kunt het beste een lager kanaal instellen.
Reputatie 7
Badge +21
Door in te loggen op je Experia Box kan je zien op welk kanaal hij staat én kan je dit wijzigen. Ik kan helaas niet zien op welk kanaal hij eerder stond, maar je kan een paar testen natuurlijk. Het maakt in principe niet uit welk kanaal je aanzet, maar sommige kanalen werken niet met elk apparaat (zoals hierboven al gezegd wordt). Heb je misschien nog wat aan deze website van KPN?
Reputatie 7
Badge +21
@Layla1980, heb je nog wat kunnen testen met het WiFi kanaal instellen?

Reageer