Beantwoord

Cisco IPSec VPN doet het niet meer met KPN box 12

  • 30 June 2023
  • 6 reacties
  • 177 keer bekeken

Hi allen,

 

Sinds kort heb ik een nieuwe woning met glasvezel en maak gebruik van de kpn box 12. Voor mijn werk maak ik gebruik van een VPN-verbinding, die het nagenoeg overal doet, behalve op mijn eigen KPN thuisnetwerk. Momenteel ben ik dus genoodzaakt via een mobiele hotspot te werken, wat niet erg handig is.

 

Het gaat om een Cisco IPSec VPN met shared secret. Ik gebruik de standaard macOS VPN client. Deze setup werkt dus op kantoor, op andere wifinetwerken, op mijn hotspot, maar niet thuis op mijn KPN wifi.

 

Foutmelding: “The negotiation with the VPN server failed. Verify the server address and try reconnecting.”

Foutmelding bij het verbinden met de VPN

 

Ik heb hier en daar online gelezen dat het te maken kon hebben met IPv6, dus ik heb IPv6 uitgeschakeld in de modem, maar nog steeds zonder resultaat. P.S. dit is een topic van een KPN gebruiker (en collega van mij) die exact hetzelfde probleem had, maar helaas zonder duidelijk oplossing.

 

Voor de duidelijkheid, ik heb intern rond gevraagd, IT gesproken, maar niemand kan mij verder helpen. Ik hoop dat ik op deze wijze de oplossing kan vinden.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 6 July 2023, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @mavimavi .  Wat een vervelend issue.

Ik lees trouwens het volgende in het topic waar je naar linkt.  Rambo is jouw collega?  Bij hem is het spontaan gaan werken. Daar hebben we dus ook niet zoveel aan.

Heb je ook een windows pc/laptop? Werkt de VPN daar ook niet? 

KPN kan en mág niks blokkeren wat dit verkeer betreft .  

(jullie werken dus bij hetzelfde bedrijf en gebruiken dezelfde VPN infrastructuur? Dat wijst toch een klein beetje naar de systeembehheerder(s) van jullie bedrijf.  Ik sluit niks uit hoor maar toeval bestaat vaak niet)

Hoi @mavimavi .  Wat een vervelend issue.

Ik lees trouwens het volgende in het topic waar je naar linkt.  Rambo is jouw collega?  Bij hem is het spontaan gaan werken. Daar hebben we dus ook niet zoveel aan.

Heb je ook een windows pc/laptop? Werkt de VPN daar ook niet? 

KPN kan en mág niks blokkeren wat dit verkeer betreft .  

 

Dat klopt. Wij zijn collega’s, maar helaas heeft hij inderdaad geen duidelijke oplossing gevonden. Ik heb geen windows machine om mee te testen.

 

(jullie werken dus bij hetzelfde bedrijf en gebruiken dezelfde VPN infrastructuur? Dat wijst toch een klein beetje naar de systeembehheerder(s) van jullie bedrijf.  Ik sluit niks uit hoor maar toeval bestaat vaak niet)

 

Vanuit IT binnen ons bedrijf wordt dit gezien als een probleem in mijn eigen thuisnetwerk, waar helaas geen support op zit… maakt het heel lastig.

Heb je, toen je daar kwam wonen een nieuwe NT gekregen. (dus het stuk dat je op de glasvezelverbinding schuift?) Of is het nog een oudere glasvezelverbinding. (heb je desnoods een foto hiervan?_)

Het probleem is (zoals bij mijn collega) uit het niets opgelost. Heel spijtig dat hier geen duidelijke fix voor is

Het probleem is (zoals bij mijn collega) uit het niets opgelost. Heel spijtig dat hier geen duidelijke fix voor is

Erg vreemd. Ben wel blij dat het nu werkt.