Beantwoord

Cloudopslag voor consumenten via KPN?

  • 10 December 2019
  • 11 reacties
  • 2095 keer bekeken

Reputatie 2

Heeft KPN ook cloud opslag voor privé adres voor een ip camera zodat ik mijn videobeelden

Kan opslaan? Kwam er met de chat niet uit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ben al jaren een tevreden klant bij KPN maar die chat ging voor geen meter

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Tapas 13 December 2019, 12:43

Bekijk origineel

11 reacties

Hallo @Tapas , KPN kent cloudopslag alleen voor zakelijke klanten.

Misschien dat je via je Google-account iets kunt instellen/regelen?

 

Reputatie 2

Beste Jan d.

Kunt u mij hier in weg wijzen?

Vind het jammer dat kpn het niet aan particulieren klanten. Zou zeer van pas komen 

Omdat ik dagelijks gestalkt wordt door een buurman. Kan nu geen bewijs beelden opslaan en/Of bekijken nu.

Reputatie 7
Badge +24

Bij Microsoft heb je ook cloudopslag. Standaard beschikbaar in iedere Windows 10 installatie.

Wat voor ip camera heeft u? Want die moet dat wel ondersteunen. Anders heb je er niets aan. Althans... Wat is überhaupt uw doel? Waarom wilt u de beelden opslaan in de cloud?

Reputatie 2

Ik heb een ip camera aangeschaft voor preventieve doeleinden. En mijn stalkende buurman staat aldoor op privé terrein.

Dan wil ik de bewijs beelden kunnen bekijken en opslaan op mijn telefoon en tablet. Dit zijn android toestellen, dus geen Microsoft.

Ik had bij de camera een maand lang gratis cloud opslag dus kon zo de beelden bekijken en opslaan. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Hoogstwaarschijnlijk werkt dan alleen die cloudopslag van de fabrikant van die camera en kun je helemaal geen andere cloudopslag instellen.

U zult dus nu na de proefperiode gewoon moeten betalen. Wat natuurlijk op zich helemaal niet erg is. Immers, als KPN wel cloudopslag had gehad, dan had u daar ook gewoon voor mogen betalen.

En Android heeft hier niets mee te maken. Dat staat bij u op uw telefoon en tabled, maar het is de camera die de beelden naar de cloudopslag stuurt, daar komt uw telefoon of tablet niet aan te pas. 

Reputatie 7

Van welk merk en type is die camera?

Je kunt ook overwegen om een Synology NAS aan te schaffen en het Surveillance Station te gebruiken.

Zelf gebruik ik dat ook voor de opslag van de beelden van mijn bewakingscamera's.

Beste Jan d.

Kunt u mij hier in weg wijzen?

Vind het jammer dat kpn het niet aan particulieren klanten. Zou zeer van pas komen 

Omdat ik dagelijks gestalkt wordt door een buurman. Kan nu geen bewijs beelden opslaan en/Of bekijken nu.

Hallo @Tapas , je moet ondernemer zijn met en KvK nummer om daarvan gebruik te kunnen maken, als particulier gaat je dat dus niet lukken.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Tapas Zoals je door je medeforumleden inmiddels al is uitgelegd, bieden we specifieke clouddiensten aan via onze zakelijke tak. Dan zul je inderdaad over KvK-nummer moeten beschikken. Als alternatief geeft Wjb volgens mij een prima tip. Zelf moest ik nog denken aan de mogelijkheden die we via KPN Smartlife bieden. Je kunt hier bijvoorbeeld meer lezen over de mogelijkheden voor camera's

Reputatie 7
Badge +24

Er is wel een tijdje KPN Up geweest. Maar dat is in 2016 weer stop gezet als ik het hier en daar goed lees.

Maar nogmaals: ik denk dat je er niets aan hebt voor je camera. Alleen de cloudserver van de fabrikant zal werken.

Reputatie 2

Bedankt voor de reacties, ik heb het nu opgelost, heb er een sd kaart ongedaan.

Werkt nu weer perfect.

Reputatie 7
Badge +20

Ha, da's ook een handige oplossing, natuurlijk @Tapas Fijn dat alles weer goed werkt. 

Reageer