Vraag

Configuratie (MIBOXER) van device met internet mislukt steeds

  • 8 April 2021
  • 16 reacties
  • 154 keer bekeken

configuratie  van mijn MIBOXER 2,4GHz Gateway ( lichtregeling) met het internet mislukt steeds. Ih heb een Experiabox  V10. Deze moet zowel 5.0 als 2,4 GHz  kunnen aanbieden . Wat moet ik doen om de koppeling met de experia V10tot stand te brengen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @JanenLies . Welkom op het forum.

Ik weet niks van de MIBOXER maar misschien functioneert dat ding alleen op bepaalde frequenties. Je kunt ook proberen om je 2,4 en 5Ghz netwerken te scheiden door ze een aparte naam te geven. 

Hiervoor kun je inloggen in de v10 → 192.168.2.254 (als je hier nog nooit geweest bent, kun je het wachtwoord leeg laten en daarna moet je er zelf een aanmaken. Ben je het wachtwoord vergeten zul je de v10 eerst moeten resetten met een paperclip)

Bij het tabblad wifi kun je namen scheiden. Hier kun je ook de kanalen aanpassen.

Hallo Erwin, Ik heb geprobeerd andere gebruikersnamen en beveiligingssleutels te maken . Helaas zonder resultaat .Ik heb op dit moment geen tijd me er mee bezig te houden, maar ik ga zeker proberen 5GHz en 2,4Ghz te scheiden door ze een  andere naam te geven. Ik laat het je later weten

Prima! Succes en ik lees wel hoe het afloopt.

Tot nu toe geen configuratie tot stand gebracht. Ik heb via geavanceerde instellingen voor 2,4ghz de ssid en de beveiligingssleutel veranderd. Geen succes! Eerder had ik dit al gedaan volgens de uitgebreide aanwijzingen van Robert Fikkema. Ook geen succes. Ik had gekozen voor geavanceerde instellingen omdat daar een onderscheid gemaakt kon worden ts 5ghz en 2,4 ghz

Volgens de leverancier van 2,4Ghz Gateway moest ik de wijzigingen voor 2,4ghz aanbrengen om de configuratie tot stand te brengen om vervolgens mijn trapverlichting te kunnen regelen. Helaas werkte dit niet, daarom heb ik alles teruggezet naar de standaardinstellingen. 

Ik weet niet wat ik verder nog aan de instellingen kan veranderen opdat het WiFi apparaat kan configureren. Heb je misschien nog een idee?

Heb je ook geëxperimenteerd met de wifi protocollen? (die kun je ook aanpassen in de v10)

Zojuist verschillende WiFi kanalen voor 2,4ghz geprobeerd. Helaas steeds de mededeling dat configuratie niet lukte. Ik zal contact opnemen met de leverancier en vragen of dit vaker voortgekomen is.

Reputatie 7
Badge +10

De stappen in dit filmpje al doorlopen en de juiste app op je telefoon gezet…?

 

https://www.youtube.com/watch?v=sV61eHSaqnI

Ja ook dat heb ik gedaan. Helaas steeds failure

Ik ben benieuwd wat de leverancier te vertellen heeft. Ik lees het wel.

Hij vertelde dat ik mijn tel eerst op 2,4 ghz moet zetten en dan configureren. Nu uitvinden hoe ik dat doe op I phone 8. Vooralsnog is doet via info van Google niet gelukt.  Op het overzicht vind ik alleen maar cijfers en hostname , niet wat nu bij mijn telefoon hoort.

Hij vertelde dat ik mijn tel eerst op 2,4 ghz moet zetten en dan configureren. Nu uitvinden hoe ik dat doe op I phone 8. Vooralsnog is doet via info van Google niet gelukt.  Op het overzicht vind ik alleen maar cijfers en hostname , niet wat nu bij mijn telefoon hoort.

Deze snap ik niet helemaal. Als het jou gelukt is om beide netwerken te scheiden in de experiabox zou je dus je iphone met het 2,4 netwerk moeten verbinden? Zo interpreteer ik het en dat zou ook gewoon moeten lukken.  

Mijn probleem is dat ik mijn IPhone niet herken in de getallen en letters wanneer ik ingelogd heb. Op mijn IPhone vind ik ook bij de instellingen nergens ietsdat lijkt op de devices onder WiFi of lanverbindingen van het inlogmenu. M.a.w. Ik weet niet wat ik aan 2,4ghz moet toekennen.

Staan daar misschien MAC adressen? of zijn het netwerknamen? (ik vind het heel lastig om dit te ondersteunen omdat ik eigenlijk niks van die app weet :-( )

Even uit de lucht geweest. Nog steeds geen mogelijkheid de MIBoxer te configureren. Bij hetZTE overzicht staan onder de WiFi instellingen:

IPadres: 192.168.2.2

hostname TL-WA850RE

Er stonden nog 2 vakjes ingevuld maar die zijn plotseling verdwenen. Ik kan mijn IPhone hier niet ontdekken.

weet je misschien hoe het komt dat er 2 WiFi instellingen verdwenen zijn

Oprecht geen idee, @JanenLies :-(  Ik hoop dat dit topic nog gevonden wordt door iemand die ervaring heeft met dit stuk hardware.

Bedankt voor je reacties . Ik hoop er nog een keer uit te komen