Beantwoord

DDOS aanval

  • 3 June 2020
  • 7 reacties
  • 260 keer bekeken

Hallo, sinds kort hebben wij last van mensen die ons internet eruit gooien, dit doen ze voor een korte tijd, ongeveer 1 a 2 minuten. Deze jongens doen het zodra onze zoon aan het gamen is, puur voor de grap. Nadat we met KPN hebben gebeld en meerdere dingen hebben geprobeerd, zeiden ze dat we ons verhaal op het forum moesten doen, en we dan werden geholpen door de afdeling '’webcare'’. Ons doel hiermee is dat we een nieuw IP-adres krijgen, zodat deze jongens ons er niet meer uit kunnen leggen.

 

Alvast bedankt voor het helpen.

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 9 June 2020, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Dit is helaas een bekend fenomeen in de gamers wereld. Als mensen te goed worden zodat je niet meer van ze kunt winnen dan wordt er maar wat graag een ander middel ingezet om de tegenstander toch te kunnen verslaan.

Het is echter geen reden om een ander IP adres te verkrijgen.

Het zou ook onbegonnen werk zijn, want overmorgen zijn dezelfde jongens ook weer achter het nieuwe IP adres en begint de ellende van voren af aan. Daarbij komt dat jouw oude IP adres ook niet direct weer ingezet kan worden bij een andere abonnee want voor je het weet heeft die abonnee dan ook last van de "oude" DDoS aanval.

Geachte Forum,

Ik ben het niet eens met jullie reactie. Wij, als ouders, hebben namelijk ook regelmatig last van het tijdelijk wegvallen van het internet. Wat voor reden moet er zijn om wel een ander IP-adres te krijgen dan? Is dit niet voldoende? 

We gaan er niet vanuit dat die jongens opnieuw achter het IP-adres komen, daar zorgen we wel voor! 

Overigens geeft KPN zelf aan (want we zijn al een poosje aan het bellen daarover) dat het helemaal geen probleem zou moeten zijn om van IP-adres te veranderen. Waarom kan dat dan niet? 

We hebben notabene aangifte tegen die jongen gedaan, alleen kan de politie niet zoveel doen qua aanklagen omdat we geen bewijsmateriaal hebben. Maar het kan niet zo zijn dat wij het moeten bezuren, terwijl we al jarenlang (naar volle tevredenheid overigens) klant zijn bij KPN. En nu we een keer écht een probleem hebben, wordt het niet opgelost. 

 

Ik verwacht wel een passende oplossing voor dit probleem dus wacht jullie spoedige reactie graag af.

 

Groet, Ina Loof

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @AlfredEnIna, welkom hier. Heel vervelend dat je dit ervaart. Hoe weet je dat het daadwerkelijk gaat om een (D)DOS aanval?

Als je problemen ondervindt met de internetverbinding, die door andere internetgebruikers worden veroorzaakt, zal je uit moeten zoeken welk IP-adres daarvoor verantwoordelijk is.

Zodra het IP-adres bekend is, kun je op RIPE ( https://www.ripe.net/ ) het bewuste IP-adres opzoeken en het bijhorende abuse@ adres vinden. Daarna kan je de desbetreffende provider (voozien van de nodige bewijslast zoals logbestanden) kunnen informeren. Ons Abuse team kan alleen actie ondernemen tegen IP-adressen van ons netwerk namelijk.

Ook kan ik je niet een nieuw IP-adres geven zoals schijnbaar is verteld door klantenservice. En zoals wjb al aangeeft zal dat ook niet de oplossing zijn aangezien ze dan het nieuwe IP-adres zouden kunnen gaan DDOS’sen

Reputatie 7
Badge +25

We hebben niets meer van je gehoord @AlfredEnIna dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

@Paul_ volgens onze zoon is het heel goed mogelijk dat bovenstaande ook bij ons afspeelt helaas. Ik heb je antwoord gelezen maar ik begrijp niet hoe ik eea aan moet pakken. Zou je mij in jip en janneke taal uitleg kunnen geven? Waar kan ik zien dat wij "geddost" worden? 

En wat moet ik daarna doen? Erg vervelend gedoe allemaal en druk ik me nog zacht uit..

Reputatie 7
Badge +25

@Paul_ volgens onze zoon is het heel goed mogelijk dat bovenstaande ook bij ons afspeelt helaas. Ik heb je antwoord gelezen maar ik begrijp niet hoe ik eea aan moet pakken. Zou je mij in jip en janneke taal uitleg kunnen geven? Waar kan ik zien dat wij "geddost" worden? 

En wat moet ik daarna doen? Erg vervelend gedoe allemaal en druk ik me nog zacht uit..

Waarom denkt jouw zoon dit? Dit is vaker niet, dan wel het geval... Ik zie dat je een topic hebt aangemaakt i.v.m. problemen met Wifi, maar dat heeft hier niets mee te maken natuurlijk.

Paul, bedankt. Jawel, nieuwe inzichten hebben inmiddels aangetoond dat het onwaarschijnlijk is dat dit het geval is. En idd in het andere topic staat mijn meest actuele stand van zaken. Op dit gebied ben ik gewoon niet thuis..je kan me veel wijsmaken. 😊