Vraag

De doorkomst van data van de zonnepanelen stagneert i.c.m. Experia Box V10

  • 5 January 2024
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Komt dit iemand bekend voor?

Sinds een week of drie komen gegevens van onze zonnepanelen niet langer door op de app van SolarEdge op mijn gsm. Dat heeft wel al jaren goed gewerkt. Aan de verbindingselementen in huis (KPN glasvezel, Experia v10, Deco Mesh) is niets veranderd. Volgens de handleiding komt de ping niet door bij de server van SolarEdge en moet ik controleren of een adres en een poortnummer correct zijn ingevoerd (maar ik weet niet waar of hoe) en dat ik bij de netwerkbeheerder moet navragen of de firewall of een ander apparaat de toegang blokkeert.

Het is mij niet duidelijk tot wie ik mij nou moet wenden. Wie heeft een tip?

Groet, Bernardus Z.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

als het goed is hoef je voor uitgaand verkeer niks met firewalls en poorten te doen. 

hoe is je omvormer aangesloten op het netwerk, wifi of een kabeltje? 

En vanaf welk apparaat stuur je die ping uit? vanaf de omvormer??? Heeft de omvormer wel verbinding met je netwerk? 

Dag Emiel,

Bedankt voor het meedenken. De omvormer is met een kabel direct op een mesh-satelliet aangesloten. Ik heb deze bedrade verbinding expres even getest met een laptop (wifi uitgeschakeld) en dat werkte correct.

De omvormer stuurt de ping zelf uit via die (werkende) verbinding.

Reageer