Vraag

Denver deurbellen blijven niet verbonden op de wifi

  • 24 January 2023
  • 9 reacties
  • 150 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een  2 tal video deurbellen en deze hebben altijd goed gewerkt. Allebei vertikken ze het nu om de verbinding te behouden met mijn WiFi.


Dus zodra de app is gesloten is de verbinding verbroken en komt niet meer tot stand. 

Bandsteering staat uit. Heb deze ook aangezet om te testen maar gaf geen verschil. Later weer uit gezet. Heb verschillende kanalen geprobeerd met allemaal geen resultaat tot gevolg. 

Online las ik dat er een extra wifipunt aangemaakt kan worden in de router maar de aanwijzingen die worden gegeven zijn niet van toepassing op mijn Experiabox V10

Groet, 

Geert


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u SuperWiFi's? Of andere WiFi versterkers? 

Hallo @Geert uit Ommen die apparaten werken op een bepaalde wifi-band, 2.4 of 5.0, meestal alleen op 2.4. Heb je binnen de V10 de 2.4 en de 5.0-band wèl verschillende namen (SSID) gegeven? Want bij een gelijke naam voor beide banden wil het nog wel eens fout gaan. Zet ook de kanaalkeuze en bandbreedte op AUTO zodat de je steeds de optimale wifi-kwaliteit hebt.

 

@Nick83 nee, de bel zit op 2 meter afstand van de router dus versterken hoeft niet. 

 

@JanD beide punten hebben inderdaad dezelfde naam maar dit is nooit een probleem geweest. Ik las ergens dat de Experiabox een update gehad heeft, kan dit de oorzaak zijn? 

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 nee, de bel zit op 2 meter afstand van de router dus versterken hoeft niet. 

Als u elders in huis WiFi versterkers heeft staan, dan staat WiFi op de Experiabox v10 uit. Dan kan de bel er wel op 2 meter naast hangen, maar dat helpt niet natuurlijk.

Vandaar mijn vraag: Heeft u WiFi versterkers, ja of nee.

Reputatie 7
Badge +24

@JanD beide punten hebben inderdaad dezelfde naam maar dit is nooit een probleem geweest. Ik las ergens dat de Experiabox een update gehad heeft, kan dit de oorzaak zijn? 

Misschien. Probeer daarom eens verschillende namen voor 2,4 en 5 Ghz. 

@JanD  ik heb de namen gewijzigd, vervolgens de boel op automatisch gezet maar het probleem blijft. 

@JanD beide punten hebben inderdaad dezelfde naam maar dit is nooit een probleem geweest. Ik las ergens dat de Experiabox een update gehad heeft, kan dit de oorzaak zijn? 

Misschien. Probeer daarom eens verschillende namen voor 2,4 en 5 Ghz. 

Gedaan, maakt niets uit. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Geert uit Ommen! Begrijp ik goed dat ook na het aanzetten van Extra Wifi het probleem niet is opgelost?