Vraag

Deurbel verbinden met Box14 lukt niet

  • 4 December 2023
  • 7 reacties
  • 51 keer bekeken

Reputatie 4
Badge

Hier ook maar dan met ander merk deurbel. Zit echt in de box 14. De oplossing van KPN is nu abbo weer terug naar de 1gb en dan een ander modem….. pfffff

Zelf nu de keuze gemaakt om de Fritzbox te ontvangen van KPN en terug naar de 1gb te gaan. Ben benieuwd of het gaat werken… 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


7 reacties

Als je teruggaat naar 1GB behoudt je gewoon de 14. 

Lukt het ook niet als je ‘extra wifi’ activeert @Slontje ?

Reputatie 4
Badge

Als je teruggaat naar 1GB behoudt je gewoon de 14. 

Lukt het ook niet als je ‘extra wifi’ activeert @Slontje ?

Nee dat werkt ook allemaal niet. Nu de fritzbox aan het instellen

Laat even weten of het met de FB dan wèl lukt s.v.p. @Slontje 

Reputatie 4
Badge

Laat even weten of het met de FB dan wèl lukt s.v.p. @Slontje 

Zo dat draait allemaal als een zonnetje!!!! en moet zeggen ook mega stabiel, voor zover ik dat al kan zeggen. zegt genoeg over de apparatuur van KPN zelf.

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb dezelfde ervaring met de FB: super stabiel en geen spontane herstarts op de meest ongelukkige momenten van de Box 12. En alle apparatuur verbind, zonder gedoe en gepruts.

Ik ben benieuwd of je de Fritz!Box zelf aangeschaft of via kpn in huur @Slontje? In geval van huur, heb je bij het installeren van de FB, de service plus nog nodig gehad? 

Reputatie 4
Badge

Ik heb dezelfde ervaring. Heb je de Fritz!Box zelf aangeschaft of via kpn in huur @Slontje? In geval van huur, heb je bij het installeren van de FB, de service plus nog nodig gehad? 

Huur gedaan, heb de service plus nodig gehad omdat de handleiding dus blijkbaar niet klopt die KPN online heeft staan. In de handleiding (stappenplan) staat dat alle lampjes groen moeten gaan branden op de fritzbox en dat je dan naar de link van de router kan gaan… nou dat wordt heel erg lang wachten.

De DSL lamp gaat groen knipperen en je moet indien de WLAN niet brand op het knopje hiervan drukken op het modem. Dan kan je verbinding maken met de wifi van de fritzbox (wifi netwerknaam die op het modem staat) en dan pas naar de link van de router gaan om in te stellen. daarna werkt het super. de persoon van KPN had dit ook al meerdere keren intern doorgegeven, maar is nog altijd niet aangepast in de handleiding.

Reputatie 7
Badge +8

Als de handleiding niet juist is, dan schiet het natuurlijk niet op. 

Ik heb de handleiding overigens niet echt nodig gehad: de stappen van de snelstart gevolgd en vervolgens de wizzards: appeltje-eitje. Binnen vijf minuten  klaar en super stabiel en nu alleen spijt dat ik niet eerder voor de Fritz! ben gegaan.

Ik heb de Fritz! overigens zelf aangeschaft en dus ook geen Service-Plus.

Reageer