Beantwoord

DHCP Binding Experia V10 werkt niet

  • 12 July 2020
  • 4 reacties
  • 220 keer bekeken

Hallo, ik probeer in de Experia v10 een aantal apparaten via DHCP Binding een vast IP-adres te geven. Dit lukt helaas niet. De IP-adressen blijven willekeurig. Zelfs de oorspronkelijke vaste IP-adressen van de twee tv-ontvangers zijn nu veranderd. Herstarten van de Experia was geen oplossing. Wie kan mij een oplossing bieden? 

Groeten, Bieuwe

icon

Beste antwoord door bcoup2013 17 July 2020, 07:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @bcoup2013 . Werk je met de mac adressen van de verschillende apparaten? Kun je toelichten (desnoods met screenshots) hoe je precies te werk gaat?

Dit zou namelijk gewoon moeten werken. Mits het aantal bindings binnen bepaalde grenzen blifjt. 

Dag Erwin, ik werk inderdaad met mac-adressen van de verschillende apparaten (max 8 stuks). De tv-ontvangers stonden in elk geval vast via DHCP-binding (volgens mij was bij installatie door Kpn gedaan). Bij gebruik van mijn oude router (ASUS RT-AC87U) was alles goed ingesteld (helaas geen beelden meer van). Nu met nieuwe Mesh-routers ZENWifi XT8 (bedraad, de 2e via backhaule) is alles volledig in de war. DHCP-binding werkte niet, opnieuw opgestart en weer geprobeerd, werkt nog steeds niet. Alles eruit gegooid om toch vanuit huis te kunnen werken. Werkt nu wel. Nu dus zonder DHCP-binding, maar ik zou dit wel graag doen. Ik weet nog niet of het een voordeel is de ZENWifi's een vast adres te geven. Maar ik zou dit in elk geval voor de tv-ontvangers willen doen, want zo stond het vanaf leverantie ingesteld. 

Het zou niet nodig moeten zijn om de tv ontvangers handmatig te configureren.  Er worden vaak een paar configuratieregels voor ontvangers in de experiabox gezet. Dit gebeurt automatisch en is veilig. Maar ik laat me graag verbeteren door @wjb of @Nick83 

Dag Erwin, dank voor je antwoord. Ik laat het eerst zo, het werkt voor nu. Wellicht dat wjb en/of Nick83 aanvullingen hebben.