Vraag

Doorguard XS iedere keer offline, hoe zet ik mijn firewall uit?

  • 17 May 2021
  • 12 reacties
  • 501 keer bekeken

Twee maanden geleden hebben wij een slimme deurbel gekocht → doorguard XS. Hierbij hebben wij ook bijhorende app geïnstalleerd. Zo kunnen wij zien wie er aan de deur staat, ook als wij niet thuis zijn. 

De eerste week werkte dit super, maar na een week gaf de bel iedere keer offline melding. 

Inmiddels hebben wij verschillende keren met de leverancier gebeld en al het mogelijke gedaan (wifi versterker in de buurt van de bel geplaatst, modem gereset, bel gereset, app verwijderd, modem op 2,4 GHZ in laten stellen) niets lijkt te helpen.

Inmiddels ook verschillende keren met KPN contact gehad, zij hebben ook alles nagekeken en niets lijkt verkeerd te zijn.

De leverancier kwam nog met één laatste oplossing → de firewall uitschakelen. De mevrouw van KPN die ik aan de telefoon had, kon dat zelf niet en heeft mij naar dit forum doorverwezen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en een oplossing voor weten?


Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @ManonvdHoek, welkom op ons forum. Ik kan je niet aanraden je firewall uit te zetten en voor zover ik weet is dat bij je experiabox ook niet mogelijk!
Wat hier de oorzaak of oplossing is zou ik zo snel ook niet precies weten.

Ik ben even voor je op zoek geweest en kom dit topic tegen:

  

Ik ben er achter gekomen dat door de Installatie van de Super WiFi’s , WiFi was uitgeschakeld in de Experiabox V10. Door in te loggen op de Experiabox, Wifi aan gezet en het probleem is opgelost.

 

 

Hier leek de oplossing te zijn om wifi áán te zetten op de experiabox hoewel dit eigenlijk uit hoort te staan als je superwifipunten gebruikt.
Wat voor experiabox heb je?

Reputatie 7
Badge +20

@ManonvdHoek heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Nee helaas. Ik heb bovenstaande oplossing geprobeerd, maar helaas. Weer offline. 

Reputatie 7
Badge +10

Vanuit  de handleiding  vind ik een aanwijzing dat die deurbel alleen 2.4 GHz WiFi ondersteunt.
Splits de WiFi van de Experia Box V10 om die reden beter in twee verschillende WiFi SSID namen.
Een SSID voor 2.4 Ghz  en een ander voor 5 GHz.

Je kunt die verschillende SSID's invullen onder "WiFi” en dan de menu-optie "Geavanceerd”.

Er zijn wel meer apparaten die moeilijk overweg kunnen met een gecombineerd WiFi SSID.

@Babylonia Dankuwel voor de reactie. Als het goed is heeft KPN de 5 GHz op het modem uit gezet, dus dat zou ook niet het probleem moeten zijn

Reputatie 7
Badge +10

“Als het goed is”??   Dus je weet het niet zeker?

Het beste gewoon even zelf te controleren, dan weet je wat wel of niet is ingesteld,
en corrigeer de instellingen, mocht dat nodig zijn.

 5GHz staat uit

Reputatie 7
Badge +10

Eerder schrijf je ook dat je een extra wifi versterker in de buurt van de bel hebt geplaatst.

Dat kan juist dan weer tegenwerken met de WiFi van de Experia Box, als die mogelijk wel een gecombineerd WiFi signaal uitzendt op 2.4 en 5 Ghz, en hetzelfde SSID heeft als die van de Experia Box.

Dus alleen 5 GHz uitschakelen van de Experia Box is dan mogelijk niet voldoende? Gewoon een apart SSID voor  2.4 GHz van de Experia Box , en op dat WiFi netwerk alleen die doorguard koppelen.

de wifiversterker versterkt alleen 2.4 GHz 

Reputatie 7
Badge +10

Maar de doorguard kan nog steeds van WiFi wisselen als je hetzelfde SSID daarvoor gebruikt.
Sommige apparaten laten zich niet goed met elkaar mixen.

Reputatie 7
Badge +24

de wifiversterker versterkt alleen 2.4 GHz 

Welke WiFi versterker heeft u? 1 van KPN? Of van een ander merk? Type?

Reputatie 7
Badge +20

@ManonvdHoek heb je het ook eens kunnen testen met een wifiversterker minder? of zonder? Als ik het bovenstaande zo lees kan het zijn dat hij wegvalt als hij wisselt tussen de wifiversterkers