Vraag

Draadloze netwerkprinter koppelen met Experia Box V10A

  • 28 April 2020
  • 13 reacties
  • 1122 keer bekeken

Bijna precies zelfde probleem, als BenenCorina.
Heb de box al terug in fabrieksinstellingen gezet en aansluitend gekeken naar andere oplossingen.
In het Experia menu gekeken, maar bij mij staat 2.4 al op auto.

Nog andere opties?

Bij mij gaat het om een HP Photosmart 5522.

Hoor het graag, want heb de printer tegenwoordig wat vaker nodig en om hem de hele tijd op de eetkamertafel te laten staan is ook niet echt tof..

M.v.g. Erik


13 reacties

Ik heb zelf een Epson ET-3700 printer en de ontvangst van een draadloos signaal is zeer slecht. Mijn ouders hebben de zelfde printer (ook klant bij KPN) en hebben ook problemen met het toevoegen met het draadlose gedeelte. Via een powerline heb ik deze kunnen aansluiten zonder kabels te trekken. Sinds ik een mesh systeem heb (drie weken geleden gekocht) is het wel gelukt en kan ik draadloos printen zonder foutmeldingen.

Oke, is nog een optie om te proberen, maar wil juist zo min mogelijk kabels hebben.

Printer staat nu naast de laptop en met die heb ik wel gewoon een goed Wifi signaal.

Kan ook met de printer een heleboel netwerken van de buren zien, maar juist mijn eigen netwerk niet.

Houd uw tip in het achterhoofd, maar misschien dat er nog mensen andere goede ideeën hebben?

In ieder geval bedankt.

M.v.g. Erik

Wat u nu verteld is de ervaring die ik exact heb gehad. Wat gebeurd er als je de printer dichterbij je eigen router zet (als test). Doet deze het dan wel goed?

Zal eens kijken, wat hij dan doet.

Helaas. Ook niet met WPS.

Misschien kan je de printer ook terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna de router herstarten en het opnieuw proberen. Ik snap dat ik je nu van alles laat doen, maar soms kan iets onverwacht helpen het probleem op te lossen.

Misschien handmatig toevoegen in plaats van WPS?

Allebei al geprobeerd. Printer terug in fabrieksinstellingen, router terug in fabrieksinstellingen en ook handmatig al geprobeerd. Ben bang dat het een mesh wordt, want op deze printer zit geen LAN aansluiting.
Bedankt in ieder geval!

Als de router in de buurt van de printer ook geen verbinding oplevert, zal de kans klein zijn dat een mesh systeem wel gaat werken. Misschien is er iemand anders die een oplossing 

Hallo @Erik_652 . zelf heb ik een Canon printer. Het draadloos aansluiten begint met het bekabeld aansluiten op een PC met een USB-kabel, tijdens het installatie-menu komt een keer een vraag of je bekabeld wilt werken of draadloos. Als je dan voor draadloos kiest wordt de juiste software geïnstalleerd en kun je na aanwijzingen van de software de USB-kabel verwijderen.

Succes

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Erik_652 wat leuk dat je er bent. Ik kan me voorstellen dat je niet steeds de printer wilt verplaatsen om deze te gebruiken. 

Hmm.. gek dat de printer de netwerknaam helemaal niet ziet. Als je de 5GHz band eens uitzet in de webinterface en dan opnieuw zoekt naar netwerken. Zie je het netwerk dan wel?
Als dit zo is, kun je na het verbinden de 5GHz meestal weer gewoon aanzetten, zonder dat dit invloed heeft op de verbinding.  
Dit werkt overigens vaak bij ip-camera's die niet willen/kunnen verbinden, dus wie weet werkt dit ook voor de printer? :blush:

5GHz uitzetten werkt ook niet. Heb nu hetzelfde probleem met een nieuwe laptop.

Deze kan het Wifi netwerk ook niet zien.
Bij 2.4 GHz staat Hide SSID op NO.
Dan zou het netwerk gewoon zichtbaar moeten zijn, toch?
Hoor rgaag wie er nog bruikbare tips heeft.
M.v.g. Erik

 

Goedemiddag,

Na verschillende dingen geprobeerd te hebben, heb ik alle berichten, die enigszins een zelfde probleem hebben goed bekeken.

Schijnbaar heeft KPN na de laatste wijziging/ verbetering van het netwerk het default kanaal aangepast.

Heb nu, via de webinterface, het kanaal in de 2.4 GHz aangepast en vervolgens hebben zowel de nieuwe laptop, als de printer verbinding met het netwerk.

Tip aan de Kpn, geef voortaan even wat duidelijker aan, wat er veranderd wordt. Scheelt een boel irritatie..

M.v.g. Erik

Reputatie 7
Badge +17

@Erik_652 Welkom terug! Goed om te horen dat je de oplossing hebt gevonden via ons Forum. Ik weet niet precies wat je bedoeld, want het fijne van software updates weet ik helaas niet. Als ik je goed begrijp heb je de 2.4 frequentie een vast kanaal hebt gegeven en dit was de oplossing. Heb je daarnaast de netwerknamen ook gewijzigd/gesplitst of dat niet? Bedankt in ieder geval voor de terugkoppeling.

Reageer