Beantwoord

Duux beam mini aansluiten op wifi

  • 27 May 2021
  • 8 reacties
  • 833 keer bekeken

Hallo,

ik heb sinds een aantal maanden internet van kpn echter krijg ik met geen mogelijkheid mijn luchtbevochtiger van Duux op de wifi aangesloten. Bij mijn vorige internetaanbieder was dit geen probleem doordat 5 en 2.4 apart van elkaar waren. Bij kpn gaat het ‘automatisch’ maar dit werkt dus niet. 
 

iemand een idee wat ik nog kan doen zodat het werkt? Het apparaat moet op 2.4

icon

Beste antwoord door Nick83 27 May 2021, 12:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @mn90 , welk merk en type modem heb je van KPN?

 

Hoi @JanD 

ik heb de KPN box 12 (sagemcom) zie ik achterop staan :)

Hallo @mn90 , ik ken de Box12 inhoudelijk niet, maar als je binnen de modem de 5.0-band tijdelijk uit kunt zetten, dan verbinden met de Duux, als dat werkt, de 5.0-band weer aanzetten.

Mocht dat niet werken, dan kun je het beste een accesspoint kopen die de 2 banden wèl kan scheiden en daar de Duux op aansluiten.

Succes.

 

Hoi @JanD 

Klopt inderdaad, dat heb ik ook al geprobeerd maar werkte ook niet helaas. Ik zal eens kijken naar zo’n accesspoint. Bedankt!

Hallo @mn90 , graag gedaan uiteraard.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +24

Of een accespoint wat alleen 2,4 GHz uitzend. Voor 25 euro is zoiets al wel te vinden. Deze gebruik je dat om die bevochtigen op aan te sluiten. De rest van je apparaten hou je dan gewoon verbonden met de KPN Box. Let op dat je een accespoint koopt, en geen router. Want daarmee word alles heel ingewikkeld. 

@Nick83 

thanks voor de tip! Dat scheelt inderdaad qua kosten đŸ˜„

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik heb de oplossing. Gratis.

 

In het modem zet je wifi uit, ga naar extra wifi en zet hier alleen de 2.4GHz aan.

Zorg dat de netwerknaam en wachtwoord identiek zijn aan je normale wifi.

Nu doe je de stekker van het Duux product er in. Zorg dat de pairing modus op snel knipperen staat en niet op langzaam knipperen door nogmaals de knop ingedrukt te houden.

Nu kun je in de app pairen. Zodra het pairen gelukt is kun je de extra wifi weer uitzetten en de normale wifi weer aan. Duux is gekoppeld en je wifi werkt weer zoals voorheen.

 

Ik heb de 2.4Ghz van m’n normale wifi op b+g+n staan en de 5GHz op ax.