Beantwoord

Duux Edge 1000 koppelen met wifi aan KPN Experiabox V10

  • 16 December 2022
  • 7 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb al van alles geprobeerd, allereerst de stappen uit de gebruiksaanwijzing: knipperend symbool en dan koppelen. Ik heb de 5 GHz en de booster uitgeschakeld, het apparaat dichter bij de router geplaatst en zowel een Apple als een Android apparaat gebruikt.

Iemand raadde mij WPS aan, maar het apparaat heeft geen display. Dus ik weet niet wanneer het gekoppeld is.

Volgens de leverancier zou de Multicast forwarding functie misschien het probleem kunnen veroorzaken, maar ik weet niet hoe ik dit uitschakel. Het kanaal klopt wel.

Het lijkt erop alsof een instelling in je router het probleem dat je ervaart mogelijk veroorzaakt. Uit ervaring weten we dat enkele routers gebruik maken van een zgn. 'Multicast forwarding' functie. Als je deze uit zet tijdens het paringsproces kan dit in selecte gevallen een oplossing bieden. Ten slotte kun je nog checken of het kanaal dat je router uitzend niet op automatisch staat, maar bijvoorbeeld op 1, 6 of 11.  (Duux)

icon

Beste antwoord door L.R. 10 January 2023, 12:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Balen dat het niet lukt @L.R. . Heb je wifiversterkers van kpn en zoja welk type?

Ja, Deco versterkers.  Die heb ik ook uitgeschakeld bij mijn pogingen.

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @L.R. en welkom hier op ons forum!

Wat is de huidige stand van zaken? Om heel eerlijk te zijn, heb ik zelf geen ervaring met Deco versterkers. Heb je hier nog verder contact over gehad met de leverancier?

Beste JanZ,

De stand van zaken is dat het na vele mogelijke oplossingen uitgeprobeerd te hebben nog niet gelukt is. Maar ….. ik krijg van de leverancier nu 2 nieuwe Duux Edges en ga het daarmee nog een keer mee proberen. Die draaien op een nieuwere app, dus hopelijk werkt dat wel.

Reputatie 7
Badge +12

Beste JanZ,

De stand van zaken is dat het na vele mogelijke oplossingen uitgeprobeerd te hebben nog niet gelukt is. Maar ….. ik krijg van de leverancier nu 2 nieuwe Duux Edges en ga het daarmee nog een keer mee proberen. Die draaien op een nieuwere app, dus hopelijk werkt dat wel.

Bedankt voor de terugkoppeling @L.R. , ik hoop uiteraard met je mee! Ben ook wel benieuwd of 2 nieuwe Duus Edges het probleem gaan verhelpen! 

Beste JanZ,

Mijn excuses voor mijn late reactie. De nieuwe versie van de Duux Edges werden per ommegaande opgestuurd en maakten meteen contact met de app. Dus wat mij betreft is dit opgelost!

Reputatie 7
Badge +12

Beste JanZ,

Mijn excuses voor mijn late reactie. De nieuwe versie van de Duux Edges werden per ommegaande opgestuurd en maakten meteen contact met de app. Dus wat mij betreft is dit opgelost!

Fijn om te lezen @L.R. en bedankt voor deze waardevolle terugkoppeling!

Ik sluit dit topic nu maar mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het ons dan vooral weten :)Â