Beantwoord

Dynamisch IP-adres en Hikvison camera's en NAS Western Digital

  • 24 June 2023
  • 7 reacties
  • 134 keer bekeken

Bij de bestelling van glasvezelaansluiting van KPN staat vermeldt: “U krijgt een dynamisch IP-adres. Voor sommige beveiligingscamera’s en andere apparatuur is een vast IP-adres nodig. Deze apparatuur is niet geschikt voor de nieuwe verbinding”

Ik heb 2 Hikvision camera's en een NAS van Western Digital EX2Ultra die ik nu nog beiden van buiten mijn netwerk kan bereiken bij mijn Ziggo abbonnement.

Gaat het problemen geven dat ik nu een dynamisch IP-adres krijg bij KPN?

icon

Beste antwoord door wjb 24 June 2023, 21:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Het "dynamische" IP adres is bij KPN zo goed als vast. De policy van KPN is om dit IP adres niet te laten wijzigen zolang je niet wijzigt van internetaansluiting (VDSL, glas AON, glas PON). Mijn IP adres is al vele jaren hetzelfde.

Hoi wjb, dank voor je snelle antwoord. Dat lijkt een geruststelling, maar ze vermelden het niet voor niets denk ik. Je eigen IP-adres wijzigt misschien ook niet. Het gaat om de IP-adressen van je apparatuur die aan je netwerk hangt. Die IP-adressen wijzigen dus blijkbaar en zijn dan niet te bereiken heb ik begrepen. Ik ben op zoek naar een oplossing hiervoor of een bevestiging dat dit voor Hikvision camera's en een NAS van Western Digital geen problemen geeft.

Reputatie 7

Het gaat om de IP-adressen van je apparatuur die aan je netwerk hangt. Die IP-adressen wijzigen dus blijkbaar en zijn dan niet te bereiken heb ik begrepen. .

Die LAN IP adressen zijn met simpele DHCP reservations vast te zetten dus daar hoef je je al helemaal niet druk om te maken.

Hi wjb, dank, prima, dat is een geruststelling. Eind juli komen ze de boel installeren, dus gaan we het meemaken. Ik blijf het wel vreemd vinden dat ze het zo expliciet bij de aanvraag erbij zetten. Het schrikt toch mensen af.

Reputatie 7
Badge +24

Ik blijf het wel vreemd vinden dat ze het zo expliciet bij de aanvraag erbij zetten. 

Dat doen ze om zich in te dekken. Zodat als het toch een keer gebeurt dat het ip adres wijzigt klanten hier geen bezwaar tegen in kunnen brengen.

Reputatie 7
Badge +10

Het is net zo dynamisch als het kwartje van Kok….. 😈

Het is net zo dynamisch als het kwartje van Kok….. 😈

Dat moeten we per 1 juli 2023 ook weer inleveren @Speedmaster 😎