Beantwoord

EB V10 en Experia WiFi

  • 17 July 2020
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hi allen,

 

Ik heb sinds de verhuizing naar mijn huidige woning (september 2019) 2 Experia WiFi's gekregen. Echter heb ik sinds het begin af aan al wat problemen die gelukkig niet blocking zijn, maar mij soms wel in de weg zitten.

Bij het aansluiten van de 2 Experia WiFi's werd het SSID van de EB V10 niet automatisch overgenomen. Na enkele keren een harde reset uitvoeren werkt het inmiddels goed. Zo goed zelfs dat ik meer snelheid krijg dan verwacht.

Waar ik momenteel tegen aan loop zijn de volgende punten:

  • Het SSID kan niet meer gewijzigd worden.
    Aanvankelijk heb ik de Experia WiFi's losgekoppeld en een harde reset gegeven.
    Vervolgens de EB V10 ook een harde reset gegeven, maar het oude SSID blijft telkens terugkomen. De klantenservice medewerker wist er destijds ( ± 5mnd geleden) ook geen raad mee. Uiteindelijk dit SSID maar behouden en dit werd op een gegeven moment wel overgenomen door de Experia WiFi's.
    De vraag is nu: Als ik het SSID wil wijzigen, hoe kan ik dat het beste doen? Aangezien WiFi op de EB uit staat (en SSID in de webinterface het standaard SSID is) neem ik aan dat dat moet gebeuren op de Experia WiFi's.
  • Ik kan niet inloggen op de Experia WiFi.
    De login pagina krijg ik wel te zien, maar zodra ik het wachtwoord invoer dat onderop de versterker staat gaat er een hele poos overheen om de request te verwerken en vervolgens refresht de login pagina, zonder een melding als “verkeerd wachtwoord”. Ik lees hier wel dat bij het eerste keer inloggen het wachtwoord veranderd moet worden maar ik kan me niet herinneren dat ik dat heb moeten doen of heb gedaan. What is the way to go?
  • Waar kan ik MAC-adressen blacklisten/whitelisten?
    Omdat het WiFi signaal van de versterkers wordt gebruikt neem ik aan dat deze instelling op (één van) de versterker(s) gewijzigd moet worden. Maar, werkt het whitelisten ook als ik dit in de webinterface van de EB V10 zou doen? Zo ja, hoe configureer ik dit in de EB V10?

Zoals jullie kunnen lezen doe ik een aantal aannames. Deze wil ik graag bij jullie dubbelchecken voordat ik weer de boel ga resetten en mogelijk tegen dezelfde problemen aan loop die ik bij de initiële installatie heb ervaren; het niet automatisch overnemen van de SSID van het modem. 

 

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met bovenstaande vragen. Voor nu wil ik een ieder bedanken die de moeite heeft genomen om dit te lezen.

 

 

Groeten,

 

icon

Beste antwoord door Nick83 27 July 2020, 10:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @s13ymn! Welkom terug!
De makkelijkste manier om je experia wifi's te beheren is met de KPN Thuis app.
Hoe het zit met whitelisten met de wifi experia's zou ik je zo snel niet kunnen vertellen. Je zou dat wel kunnen testen door een apparaat in je V10 te whitelisten (Deze optie is te vinden onder WiFi>Advanced in de webinterface.) om vervolgens met een ander apparaat (dat niet op de whitelist staat) te verbinden met je experia wifi.

Als je niet meer in de experia wifi's kan inloggen, of het lukt niet met de KPN Thuis app is het wel verstandig in ieder geval je experia wifi's te resetten en de app nog eens te doorlopen.

Reputatie 2
Badge

Hoi @s13ymn! Welkom terug!
De makkelijkste manier om je experia wifi's te beheren is met de KPN Thuis app.
Hoe het zit met whitelisten met de wifi experia's zou ik je zo snel niet kunnen vertellen. Je zou dat wel kunnen testen door een apparaat in je V10 te whitelisten (Deze optie is te vinden onder WiFi>Advanced in de webinterface.) om vervolgens met een ander apparaat (dat niet op de whitelist staat) te verbinden met je experia wifi.

Als je niet meer in de experia wifi's kan inloggen, of het lukt niet met de KPN Thuis app is het wel verstandig in ieder geval je experia wifi's te resetten en de app nog eens te doorlopen.

Dankjewel Thomas,

 

Ik heb de KPN Thuis app geïnstalleerd, maar de Experia WiFi's worden niet herkend. Alleen de V10 modem is daar te zien, terwijl er wel 2 Experia WiFi's gekoppeld en werkend zijn. Wel wordt er aangeboden om middels de app de 2 Experia WiFi's aan te sluiten. Gaat in de app niet helemaal goed dus.

Ik denk dat ik de setup even loshaal, alles reset en vervolgens de boel opnieuw installeer in de hoop dat het goed gaat. 

Will keep you posted.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hey @s13ymn, is het nog gelukt?

Reputatie 2
Badge

Hi Thomas. Nee, heb dit weekend er geen tijd voor gehad. Ik ga het vanavond proberen.

Reputatie 7
Badge +24

MAC adressen whitelisten of blacklisten is met versterkers van KPN onmogelijk. 

Reputatie 7
Badge +20

@s13ymn, black/whitelisten blijkt helaas niet mogelijk, is het verder wel gelukt met resetten en inloggen?

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!