Vraag

Eigen router eerst terugspoelen

  • 17 May 2020
  • 13 reacties
  • 226 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb een eigen router geinstalleerd, dit heeft een week of 5 goed gewerkt t.a.v. IPTV. Ik heb gisteren de router uit-/aangezet. Nu werkt IPTV alleen wanneer we na het omschakelen van een zender eerst een stukje (3sec)‘terugspoelen’. Als we 'Live’ kijken komt de melding 'kies een andere zender...”.

Suggesties? Dank.

Gr Fam Jansen

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


13 reacties

Reputatie 7

Wat is het merk en type van jouw router?

Hi, opnsense 20.1.

Reputatie 7

Draait de IGMP proxy-server wel op de opnsense machine?

Kan je die IGMP proxy server  anders ook eens herstarten?

Is de route naar het IPTV platform op vlan 4 actief?

Draait de IGMP proxy-server wel op de opnsense machine?

Ja, heeft ook gewerkt.

WAN_IPTV upstream 213.75.0.0/16, 10.0.0.0/1, 217.166.0.0/1
LAN_IPTV downstream xxx.xxx.xxx.0/24

Kan je die IGMP proxy server  anders ook eens herstarten?

Gedaan, alles is uiteindelijk 8 uur uitgeweest(nadat de problemen zijn ontstaan), lost niets op.

 

Is de route naar het IPTV platform op vlan 4 actief?

Ja is up. iptv werkt wel, moeten alleen eerst terugspoelen.

Reputatie 7

Je kunt het beste upstream gewoon alleen 0.0.0.0/0 invullen, als KPN ooit de IP adressen van het IPTV platform wijzigt dan heb je daar geen last van.

Gebruik je rfc3442-classless-static-routes?

classless

Reputatie 7

Gecorrigeerd. :open_mouth:

Ik neem aan dat je die optie geactiveerd hebt.

Het issue dat jij ervaart heeft echt te maken met IGMP multicasts en daarmee de IGMP proxy server.

Geen probleem, dank voor het meedenken!! Ja vermoeden had ik. Het heeft wel ok gewerkt, na een korte aan/uit actie van de opnsense niet meer.

Mis de kennis om het e.e.a. na te gaan.

Ik heb nog een usg liggen, mss is dit een optie.

 

Dank!

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik zelf pfsense als 2de router achter de Experiabox. Ik zou er graag de Experiabox er tussen uit willen halen en zo ook eens willen spelen met de tv ontvangers achter de pfsense router. Maar helaas is dat met een DSL aansluiting praktisch onmogelijk...

Reputatie 7

Ik gebruik zelf pfsense als 2de router achter de Experiabox. Ik zou er graag de Experiabox er tussen uit willen halen en zo ook eens willen spelen met de tv ontvangers achter de pfsense router. Maar helaas is dat met een DSL aansluiting praktisch onmogelijk...

Als je er een Draytek Vigor 165 in full-bridge-mode tussen plaatst dan is dat mogelijk.

Moet je alleen geen bonded VDSL hebben want dat wordt niet ondersteund door die Vigor 165.

Reputatie 7
Badge +24

Ja... maar dat is ook weer een investering van 130 euro. Voor iets wat je bij een glasvezelaanskuiting gewoon gratis krijgt. Daar heb ik geen zin in.

En deze week goed nieuws ontvangen: glasvezelproject hier in de regio gaat alsnog door: https://www.hetkontakt.nl/regio/alblasserwaard/227295/glasvezelproject-molenwaard-gaat-door

Dus wie weet kan ik er over een paar jaar alsnog mee knutselen. Het word dan alleen wel Solcon. Want KPN niet beschikbaar.

Reputatie 7

En deze week goed nieuws ontvangen: glasvezelproject hier in de regio gaat alsnog door: https://www.hetkontakt.nl/regio/alblasserwaard/227295/glasvezelproject-molenwaard-gaat-door

Dan is de vraag wie die glasvezel gaat leggen en of KPN wel haar diensten op dat netwerk gaat leveren.

Reputatie 7
Badge +24

En deze week goed nieuws ontvangen: glasvezelproject hier in de regio gaat alsnog door: https://www.hetkontakt.nl/regio/alblasserwaard/227295/glasvezelproject-molenwaard-gaat-door

Dan is de vraag wie die glasvezel gaat leggen en of KPN wel haar diensten op dat netwerk gaat leveren.

Nee, dat word Solcon. 

Reageer