Beantwoord

Eigen website niet bereikbaar vanuit eigen Wi-Fi (maar wel vanuit 4G of ander modem)

  • 1 September 2020
  • 12 reacties
  • 384 keer bekeken

Goedendag dames en heren,

Ik heb een eigenaardig probleem: ik kan sinds kort niet meer op mijn eigen website (www.deverhalenbekokstover.nl) komen via mijn eigen KPN Wi-Fi-netwerk, zowel op mijn PC als telefoon, als de MacBook van mijn vriendin. Via 4G of een ander netwerk is mijn website wel gewoon bereikbaar.

Ik heb daarom zelf het idee dat dit door mijn IP-adres komt, maar zeker weten doe ik het niet. Heb mijn website op 8 augustus nog succesvol vanuit huis bezocht (en daarvoor waren er ook nooit problemen).

Kunnen jullie mij hiermee misschien helpen? Alvast bedankt!

Erik

 

Dit heb ik al gedaan om het probleem op te lossen:

  1. Contact opnemen met mijn host
    Research op de KPN-site en het internet wees uit dat dit probleem waarschijnlijk komt doordat de host, in dit geval Vimexx, mijn IP-adres blokkeert. Na contact met hen lijkt dit echter niet het geval.

    Zij zeggen dat de “packets de weg kwijt raken na een tweede router van de KPN” en dat ze “niets meer terugkrijgen van KPN over het verloop van de routering verder dan hun router”. Hierbij stuurden ze de volgende gegevens naar mij:

     Host                                Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
     1. core-sw-vip.zxcs.nl               0.0%    10    0.3   3.4   0.3   9.8   4.0
     2. kpn-as1136.kpn-asd-dc2.nl-ix.net 80.0%    10    2.9   2.9   2.9   2.9   0.0
     3. ???

    Vimexx raadde aan om of de router te resetten en te hopen op een nieuw IP-adres óf om contact op te nemen met KPN. Dat eerste lukte me echter niet ;P
  2. Tracert runnen (en de resultaten doorspelen naar de host)
     
  3. Domein checken via Internet.nl
    Dit werd aangeraden door KPN als de website niet te bereiken was. Mijn website heeft een score van 68%: https://nl.internet.nl/site/www.deverhalenbekokstover.nl/962021/ Het is bereikbaar met een modern internetadres, maar mist een beveiligde / ondertekende verbinding.

    Voordat ik mijn research startte, vermoedde ik dat dit het probleem was. Echter verklaart dit niet waarom de website het een kleine maand eerder wél deed (en het nu nog steeds doet via andere verbindingen).
icon

Beste antwoord door Maja van KPN 6 September 2020, 17:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, het lijkt me toch verre van handig dat je juist je eigen website niet kunt bekijken @ErikTwee :sweat:

Zou je alle informatie die je hier hebt gedeeld,  door willen sturen naar Abuse@kpn.com? Mijn collega's daar kunnen met je meekijken en ontdekken vast wat de oorzaak én oplossing zijn :relaxed:

Reputatie 7

Zet de ondersteuning van IPv6 eens uit op het apparaat dat je gebruikt.

Kan je jouw site dan wel benaderen?

 

Die trace route zegt helemaal niets over het al dan niet bereikbaar zijn van de site. Het zegt alleen iets over of de hops ricchting die site en de site zelf op pings reageren meer niet.

 

Die score is an sich prima. DNSSEC en HTTPS zouden natuurlijk mooi zijn maar zijn geen must.

 

Overigens is jouw site van hieruit (ook KPN) prima te benaderen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe gaat het nu met het benaderen van je site @ErikTwee?

Bedankt voor de reacties, beiden! Maar helaas kan ik mijn website nog steeds niet bereiken.

Ben in de tussentijd ook al naar een KPN-winkel geweest voor hulp. Zij zeiden dat mijn website misschien handmatig geblockt was via de internetinstellingen van mijn router, alleen dit is waarschijnlijk niet het geval omdat ik zelf geen websites hiervoor kan opgeven. Ook een reset naar fabrieksinstellingen leverde niets op.

  1. Heb je oplossing geprobeerd @wjb en via ‘adapteropties wijzigen’ de ipv6 uitgezet, maar dit maakte helaas geen verschil. Kon deze instelling helaas niet wijzigen door op het adres van mijn router in te loggen.
  2. En ja stom hé @Maja_? Ik heb echter nog steeds geen idee waar het vandaan komt. Bedankt voor je tip in ieder geval, ik zal vandaag even een mailtje daarheen sturen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Top, ik denk dat je er wel bij gebaat bent om dat mailtje te sturen! Laat je het weten als je een reactie hebt ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +20

Ben je inmiddels iets opgeschoten via Abuse @ErikTwee?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

ik heb een soortgelijk probleem voor www.yfkelaanstra.nl. Ik krijg sinds een paar weken de melding dat de server hiervan onvindbaar is. Ik kreeg de tip om KPN te vragen het DNS aan hun kant hieromtrentop te schonen. Kan iemand me hiermee helpen?

Reputatie 7
Badge +24

ik heb een soortgelijk probleem voor www.yfkelaanstra.nl. Ik krijg sinds een paar weken de melding dat de server hiervan onvindbaar is. Ik kreeg de tip om KPN te vragen het DNS aan hun kant hieromtrentop te schonen. Kan iemand me hiermee helpen?

Dat is onzin. Je kunt beter bij het hostingbedrijf aankloppen waar u deze domeinnaam geregistreerd heeft. Dat is WebReus.

@Nick83 Dankjewel voor je snelle reactie. Dat heb ik al geprobeerd en volgens hen is er niks mis mee dus ik word van het kastje naar de muur gestuurd…. enig idee waarom ik de foutmelding krijg dat de server niet bereikbaar is? DNS/nameservers en het SSL certificaat staan goed ingesteld.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Dankjewel voor je snelle reactie. Dat heb ik al geprobeerd en volgens hen is er niks mis mee dus ik word van het kastje naar de muur gestuurd…. enig idee waarom ik de foutmelding krijg dat de server niet bereikbaar is? DNS/nameservers en het SSL certificaat staan goed ingesteld.

Nu doet die het bij mij weer. Bij u ook?

Klopt, dankje voor je opmerkzaamheid. Bizar, geen idee wat er is veranderd ;) Maar fijn natuurlijk.