Vraag

Eigen website niet te benaderen vanuit de buitenwereld

  • 21 May 2023
  • 6 reacties
  • 36 keer bekeken

Heb een eigen website draaien.

Maak gebruik van port-forwarding.

Als ik connectie probeer te maken naar het WAN-adres van van de KPN experia box 10 dan is de webpagina niet te bereiken.

Krijg dan melding:  bron is online, maar reageert niet op connectie verzoeken.

Geldt hetzelfdeals ik een ftp server wil bereiken.

Suggesties?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Heb experiabox 10.
Probeer vanaf internet website binnen eigen netwerk te bereiken.
Heb portforwarding ingesteld.
Eigen website zit op een bekabelde aansluiting.
Melding die ik krijg: Het duurt te lang voor de website reageert.

 

Admin: topics samengevoegd

Misschien zou je eens kunnen kijken via grc.com en hier bij “Common Ports” kunnen kijken of poorten 80 en 443 open staan. Doe deze test wel vanaf je internetverbinding zelf 😉

Admin: IP adres verborgen

Als er Stealth staat bij poorten 80 en 443 dan is de portforward niet goed ingesteld en zijn de poorten dicht. Als er closed staat, kan de portforward ook verkeerd ingesteld zijn, bijvoorbeeld een verkeerd IP Adres of evt. kan je webserver misschien zelfs down zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Misschien zou je eens kunnen kijken via grc.com en hier bij “Common Ports” kunnen kijken of poorten 80 en 443 open staan.


Met die “vervolg” link kom ik er niet.   Wel met de voorafgaande link, en dan “proceed”:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Of dat verder wel of niet “open” - of mogelijk zelfs “Stealth” is, hangt tevens af van Firewall instellingen van het apparaat waarop de web-server draait.

Heb zelf hier een web-server op een NAS draaien - echter alleen voor test doeleinden.
De firewall alleen voor connecties binnen Nederland ingesteld.
Deze is daarom niet vanuit “Amerika” - waar Shields-up is gevestigd, te bereiken.

Met die “vervolg” link kom ik er niet.   Wel met de voorafgaande link, en dan “proceed”:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

 

Auch, nooit geweten dat ze directe aanroepen inmiddels geblokkeerd hebben 😔

 

Of dat verder wel of niet “open” - of mogelijk zelfs “Stealth” is, hangt tevens af van Firewall instellingen van het apparaat waarop de web-server draait.

Heb zelf hier een web-server op een NAS draaien - echter alleen voor test doeleinden.
De firewall alleen voor connecties binnen Nederland ingesteld.
Deze is daarom niet vanuit “Amerika” - waar Shields-up is gevestigd, te bereiken.

Hebben de Experiaboxen tegenwoordig de mogelijkheid om te blokkeren op basis van Geo? Heb de EB hier n.l. vanaf dag 1 in de doos aangezien hier eigen meuk gebruikt wordt. Maar inderdaad, als je op basis van Geo kunt blokkeren dan heeft grc.com geen zin.

Reputatie 7
Badge +10

Hebben de Experiaboxen tegenwoordig de mogelijkheid om te blokkeren op basis van Geo?

Als iemand een web-server op een Synology NAS heeft draaien, (waar een redelijke kans voor is dat een Synology NAS daarvoor wordt ingezet), is de firewall van de NAS met Geo filtering in te stellen.

Dat is niet afhankelijk van de router die ervoor hangt.  (Ook al zou je afhankelijk van het merk / model van een “eigen” gekozen router, ook daar nog aan vergelijkbare Geo filteringen kunnen komen).

Als iemand een web-server op een Synology NAS heeft draaien, (waar een redelijke kans voor is dat een Synology NAS daarvoor wordt ingezet), is de firewall van de NAS met Geo filtering in te stellen.

Darn… true!

Bij Syno's kan je inderdaad ook nog filteren.