Beantwoord

Epson ET-2826 aansluiten op draadloos netwerk lukt niet (Mac-adresfilter)

  • 11 April 2022
  • 15 reacties
  • 318 keer bekeken

Onze nieuwe printer “Epson ET-2826” aansluiten op het draadloze netwerk thuis lukt niet. Ik kan het netwerk wel vinden, dan vul ik het wachtwoord in. Vervolgens krijg ik de foutcode:

“Mogelijk wordt gefilterd op het MAC-adres van de printer. Controleer of er beperkingen gelden voor uw draadloze router, zoals een MAC-adresfilter. Zie de documentatie van de draadloze router of informeer voor hulp bij uw netwerkbeheerder".

Ik heb al ingelogd op onze Experiabox v10. Maar het MAC-filter is uitgeschakeld. Als ik het filter inschakel en het MAC-adres van de printer toevoeg werkt het ook niet.

Daarna heb ik de Experiabox nog opnieuw opgestart + de printer opnieuw opgestart. Maar werkt nog steeds niet.

Wat is de oplossing?

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door BruisTablet 14 April 2022, 09:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt niet het gastennetwerk? Heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Bekabeld aansluiten via USB of LAN, naar gelang de mogelijkheden van de printer.

 

Het gastennetwerk is uit. We hebben 1 wifiversterker van KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Bekabeld aansluiten via USB of LAN, naar gelang de mogelijkheden van de printer.

Niet via usb op de Experiabox aansluiten. Dat werkt niet.

Reputatie 7
Badge +24

Het gastennetwerk is uit. We hebben 1 wifiversterker van KPN.

Welke is dat? Rond en wit? Of zwart? Of vierkant? 

Het gastennetwerk is uit. We hebben 1 wifiversterker van KPN.

Welke is dat? Rond en wit? Of zwart? Of vierkant? 

zwart en vierkant

Bekabeld aansluiten via USB of LAN, naar gelang de mogelijkheden van de printer.

Niet via usb op de Experiabox aansluiten. Dat werkt niet.

Hallo @Nick83 en @SabrinaH uiteraard niet, op je lokale PC.

 

Bekabeld aansluiten via USB of LAN, naar gelang de mogelijkheden van de printer.

Niet via usb op de Experiabox aansluiten. Dat werkt niet.

Hallo @Nick83 en @SabrinaH uiteraard niet, op je lokale PC.

 

Ik heb hem al bekabeld geïnstalleerd op mijn pc, omdat het draadloos niet lukte. Maar dan heb ik nog een paar apparaten waar ik vanaf wil printen. Dus dan moet de printer alsnog op het netwerk aangesloten worden.

Bekabeld aansluiten via USB of LAN, naar gelang de mogelijkheden van de printer.

Niet via usb op de Experiabox aansluiten. Dat werkt niet.

Hallo @Nick83 en @SabrinaH uiteraard niet, op je lokale PC.

 

Ik heb hem al bekabeld geïnstalleerd op mijn pc, omdat het draadloos niet lukte. Maar dan heb ik nog een paar apparaten waar ik vanaf wil printen. Dus dan moet de printer alsnog op het netwerk aangesloten worden.

Hallo @SabrinaH de te printen stukken doorsturen naar je PC en alsnog vanaf je PC printen.

 

Bekabeld aansluiten via USB of LAN, naar gelang de mogelijkheden van de printer.

Niet via usb op de Experiabox aansluiten. Dat werkt niet.

Hallo @Nick83 en @SabrinaH uiteraard niet, op je lokale PC.

 

Ik heb hem al bekabeld geïnstalleerd op mijn pc, omdat het draadloos niet lukte. Maar dan heb ik nog een paar apparaten waar ik vanaf wil printen. Dus dan moet de printer alsnog op het netwerk aangesloten worden.

Hallo @SabrinaH de te printen stukken doorsturen naar je PC en alsnog vanaf je PC printen.

 

Dat begrijp ik, maar dat is omslachtig. Ik wil de printer op het netwerk hebben.

Reputatie 7
Badge +24

Het gastennetwerk is uit. We hebben 1 wifiversterker van KPN.

Welke is dat? Rond en wit? Of zwart? Of vierkant? 

zwart en vierkant

Aha, deze dus?

En het WiFi op de Experiabox staat uit?

De versterker vind u in de webinterface van de Experiabox terug bij de aangesloten apparaten? 

In de 2de kolom? Met een ip adres erbij? Bijvoorbeeld 192.168.2.150?

Het gastennetwerk is uit. We hebben 1 wifiversterker van KPN.

Welke is dat? Rond en wit? Of zwart? Of vierkant? 

zwart en vierkant

Aha, deze dus?

En het WiFi op de Experiabox staat uit?

De versterker vind u in de webinterface van de Experiabox terug bij de aangesloten apparaten? 

In de 2de kolom? Met een ip adres erbij? Bijvoorbeeld 192.168.2.150?

De apparaten kloppen inderdaad. In de tweede kolom staat de “Experia Wifi” tussen met IP-adres

Hoi @SabrinaH .  Waar staat de printer ten opzichte van de v10?  Als dat redelijk dichtbij is, zou je dan eens de versterker kunnen loskoppelen en de v10 herstarten?  Mocht de wifi op de v10 dan uit zichzelf niet aangaan kun je die in de webinterface zelf weer aanzetten. Ik ben even benieuwd of het met de v10 alleen wel lukt, namelijk. 

Reputatie 7
Badge +8

Onze nieuwe printer “Epson ET-2826” aansluiten op het draadloze netwerk thuis lukt niet. Ik kan het netwerk wel vinden, dan vul ik het wachtwoord in. Vervolgens krijg ik de foutcode:

“Mogelijk wordt gefilterd op het MAC-adres van de printer. Controleer of er beperkingen gelden voor uw draadloze router, zoals een MAC-adresfilter. Zie de documentatie van de draadloze router of informeer voor hulp bij uw netwerkbeheerder".

Ik heb al ingelogd op onze Experiabox v10. Maar het MAC-filter is uitgeschakeld. Als ik het filter inschakel en het MAC-adres van de printer toevoeg werkt het ook niet.

Daarna heb ik de Experiabox nog opnieuw opgestart + de printer opnieuw opgestart. Maar werkt nog steeds niet.

Wat is de oplossing?

Alvast bedankt voor de hulp!

Die MAC filter melding kan ook voorkomen als de printer zelf nog met ouderwetse wifi instellingen probeert te verbinden.

Is de printer zelf als eens naar fabrieksstand gereset?

To Factory Reset an Epson printer:

  1. Turn off the printer.
  2. Press and hold the reset button on the back of the printer (normally located to the right of the ethernet port).
  3. Turn on the printer while holding the reset button.
  4. Wait until a message prints indicating that the printer is resetting.

 

Er is ook een mogelijkheid om de Epson via WPS te verbinden. WPS starten op de epson printer en WPS starten op de experia wifi. WPS knop aan achterzijde ¾ seconden ingedrukt houden.

 

Als laatste om te proberen kan er nog een apart ExtrawWifi netwerk op 2.4Ghz worden aangezet in de Experia Wifi speciaal voor de epson printer. De aparte wifinaam en bijbehorend paswoord wat hiervoor aangezet wordt moet dan worden ingevoerd in de epson printer.

Hoi @SabrinaH .  Waar staat de printer ten opzichte van de v10?  Als dat redelijk dichtbij is, zou je dan eens de versterker kunnen loskoppelen en de v10 herstarten?  Mocht de wifi op de v10 dan uit zichzelf niet aangaan kun je die in de webinterface zelf weer aanzetten. Ik ben even benieuwd of het met de v10 alleen wel lukt, namelijk. 

Hoi @Erwin_ ,

 

Na het uitzetten van de versterker, kon ik de printer wel verbinden. Vervolgens heb ik de versterker weer aangezet, daarna werkte het nog.

 

Erg bedankt voor het meedenken van iedereen!