Beantwoord

Eve outdoor cam verbindt niet met Wifi van de Box 12

  • 15 August 2022
  • 3 reacties
  • 111 keer bekeken

Hallo allemaal, 

Hulp gevraagd bij het volgende: 

Ik heb een eve outdoor cam die ik wil verbinden met wifi. Na onderzoek ben ik erachter gekomen dat dit alleen kan op een 2,4Ghz wifi band. De 5Ghz wifi band moet daarbij ook uitgeschakeld zijn. De optie om de 5Ghz band uit te zetten in de mijn modem omgeving is met een update verwijderd. Ik heb een aantal work arounds geprobeerd maar helaas geen succes. Weet iemand nog een andere work around voor deze situatie?

 

Situatie/apparaten: 

  • KPN box 12
  • SuperWifi 2 losgekoppeld van KPN box 12
  • eve outdoor cam

Work arounds:

  • Modem uitzetten en snel proberen de camera te koppelen voordat het 5Ghz wifi band actief wordt
  • Extra wifi 2,4 aanzetten en basic wifi uitzetten (zet algehele wifi uit)
  • Extra wifi 2,4 aanzetten en basic wifi aanlaten en vervolgens met mijn telefoon waar de eve app op zit verbinding gemaakt met het extra wifi netwerk

Op advies van KPN klantenservice (waar ik mee gebeld heb) de vraag op dit forum geplaatst.

icon

Beste antwoord door GeSp 15 August 2022, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @MoosAlbo 

 

Die optie met extra WiFi op 2,4GHz zou moeten werken, de gewone WiFi kan je aan laten staan.

Die extra WiFi heeft toch een andere SSID naam, dus je moet dan de camera en waarschijnlijk tijdelijk je telefoon daarmee verbinden.

 

Welke firmware staat er in die Box 12, eindigt die op 528?

Dat is namelijk de laatste versie.

Hallo @GeSp 

Ik heb firmware versie 528. Ik ben met mijn telefoon verbonden met extra wifi netwerk. 

Jouw opmerking dat de camera met dat netwerk moet verbinden deed bij mij een lampje branden. 

Het blijkt dus dat ik een reset moet uitvoeren zodat de camera op zoek gaat naar een nieuw netwerk. Hierdoor is het gelukt om de camera met het extra wifi netwerk te verbinden. 

Dankjewel voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @MoosAlbo 

 

Fijn dat het gelukt is.