Beantwoord

experia box 12 icm tp link deco m4 in accespoint modus

  • 30 June 2021
  • 7 reacties
  • 1557 keer bekeken

Badge

Hallo,

heb nog een oude experia modem V9 die ik wil vervangen voor de experia box 12.

mijn V9 werkt nu met 1 experia versterker.

deze versterker wil ik niet terug aansluiten op de box 12.

tevens maak ik nu ook al gebruik van een setje tp link deco m4’s in router modus dus met een apart opgezet netwerk.

kan ik mijn modem makkelijk omwisselen naar de box 12 en de deco m4 ipv de routermodus in accespoint aansluiten?

begrijp uit andere forums namelijk dat er problemen zijn als je de deco m4 aansluit op router modus, je hebt dan een aantal functionaliteiten van je KPN iTV box niet tot je beschikking zoals opnames bekijken e.d. en veel gehoorde storingen als beeldfreeze.

hoop hier wat waardevolle info te ontvangen waar ik verder mee kan.

mvg Debby

icon

Beste antwoord door Nick83 30 June 2021, 16:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

heb nog een oude experia modem V9 die ik wil vervangen voor de experia box 12.

Dit roept bij mij gelijk al vragen op. Hoe wil je dit gaan doen? Als die v9 niet kapot is, dan ruilt KPN hem niet om. Alleen een Experiabox die echt kapot is word omgeruild door KPN.

mijn V9 werkt nu met 1 experia versterker.

deze versterker wil ik niet terug aansluiten op de box 12.

tevens maak ik nu ook al gebruik van een setje tp link deco m4’s in router modus dus met een apart opgezet netwerk.

kan ik mijn modem makkelijk omwisselen naar de box 12 en de deco m4 ipv de routermodus in accespoint aansluiten?

Als het nu met een v9 werkt, dan werkt het ook met een KPN Box. Er veranderd eigenlijk helemaal niets. De box heel een ander kleurtje, maar hij doet gewoon hetzelfde. 

begrijp uit andere forums namelijk dat er problemen zijn als je de deco m4 aansluit op router modus, je hebt dan een aantal functionaliteiten van je KPN iTV box niet tot je beschikking zoals opnames bekijken e.d. en veel gehoorde storingen als beeldfreeze.

De tv ontvangers moeten direct bekabeld op de Experiabox aangesloten zijn. Dan werkt het gewoon.

Badge

Hallo Nick,

misschien heel blond van mij maar er worden honderden KPN boxen aangeboden via marktplaats, deze zijn in mijn beleving gewoon aan te sluiten en dus te vervangen, of heb ik het mis?

Als ik geen mogelijkheid heb bekabeld naar mijn 2de tv ontvanger boven te gaan kan ik de deco m4 in AP dan wel rechtstreeks aansluiten op mijn tv ontvanger boven of kan werkt dit helemaal niet?

Reputatie 7
Badge +24

Hallo Nick,

misschien heel blond van mij maar er worden honderden KPN boxen aangeboden via marktplaats, deze zijn in mijn beleving gewoon aan te sluiten en dus te vervangen, of heb ik het mis?

KPN boxen horen bij beëindiging van het abonnement altijd terug gestuurd te worden naar KPN. Ze zijn eigendom van KPN en mogen dus helemaal niet via marktplaats verkocht worden. Als u zo'n box via marktplaats koopt, dan doet u dus aan heling. En dat is strafbaar. Ik ga er dus van uit dat u dat niet doet. Ik vraag me ook af: wat wilt u er mee bereiken? Het ding heeft een ander kleurtje, maar doet verder hetzelfde. 

Als ik geen mogelijkheid heb bekabeld naar mijn 2de tv ontvanger boven te gaan kan ik de deco m4 in AP dan wel rechtstreeks aansluiten op mijn tv ontvanger boven of kan werkt dit helemaal niet?

Een tv ontvanger aansluiten via een Deco werkt niet. Router modus of AP modus maakt niet uit. Als u dat nu wel hebt en het werkt toch, dan is het risico zeer groot dat het na het vervangen van de Experiabox niet meer werkt.

Badge

Bedankt voor je bericht Nick.

weer wat geleerd want hiervan was ik niet op de hoogte.

gelukkig nog niets aangeschaft 😅.

Badge

Nick kun je aangeven of ik wel een netgear switch kan aansluiten die jullie verkopen tussen de deco’s en mijn tv ontvangers.

ik lees iets met gnooping, hoe sluit ik dit aan of activeer ik dit?

zoals je weet heb ik geen kabels doorgetrokken naar boven waar het tv-kastje staat.

heb altijd jullie devolo’s via stopcontact, die zijn kapot gegaan althans 1 daarvan gebruikt, maar inmiddels zeer tevreden over de deco’s.

behalve icm de tv ontvanger boven.

Reputatie 7
Badge +24

De netgear switch die KPN verkoopt …

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

... kunt u gebruiken om een tv ontvanger en extra apparaten aan te sluiten.

Stel je hebt de Experiabox in de meterkast staan en 1 UTP kabel naar de woonkamer liggen. In de woonkamer sluit je daar dan de switch op aan. En vervolgens gebruik je een korte UTP kabel van een meter ofzo om de tv ontvanger op de switch aan te sluiten. Een Deco kan je vervolgens ook met een kabel op die switch aansluiten. Dat is geen probleem, dat werkt prima.

Badge

Hallo Nick. 


Kan ik de switch ook boven rechtstreeks aansluiten op mijn deco? Mijn deco boven pikt het WiFi signaal draadloos op vanaf mijn andere deco’s in huis tot in de meter kast waar 1 deco bekabelt is aangesloten aan de experia box. Ik heb dus helaas geen bekabelde verbinding naar boven.

Kan ik de switch dan rechtstreeks aansluiten op mijn deco die boven staat en dan het KPN tv-kastje verbinden met de switch en zorgen dat gnooping aanstaat?

ik probeer het allemaal te begrijpen maar snappen doe ik het nog niet helemaal 🤗

Alvast bedankt 🙏🏼