Beantwoord

Experia Box genereerd geen IP-adres en slechte Wifi

  • 2 May 2021
  • 14 reacties
  • 135 keer bekeken

Onze experiabox genereerd geen IP adres voor de TV en hierdoor krijgen we geen Wi-Fi op de TV. Ook krijgen we regelmatig fout meldingen op de kpn tv en moeten we de experiabox opnieuw opstarten. De Wi-Fi op andere apparaten is ook onstabiel/slecht. Wat zouden we hier aan kunnen doen? Ik ben er wel klaar mee dat ik elke dag 2 keer de experiabox opnieuw moet opstarten!

Gr. J. Kooistra

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 27 May 2021, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Welkom op het forum @J Kooistra, dat klinkt niet ideaal inderdaad! Wat we hier aan kunnen doen is een goede vraag, ik denk graag met je mee. Daarvoor heb ik nog wel wat meer informatie van je nodig, zoals welk type Experia Box heb je? Wat gebeurt er precies met de lampjes daarop als je de foutmelding op de tv krijgt? En welke foutmelding is het? Heb je naast het herstarten van de Experia Box ook al andere dingen gedaan?

De onstabiliteit van de Wifi, gebeurt dat op hetzelfde moment als de foutmeldingen  op tv? Valt het daarbij weg, is de snelheid laag, wat moet ik me voorstellen bij de slechte Wifi? Je kunt de Wifi Manager op onze site doen, die helpt met het instellen van de Wifi en kan aan het einde andere suggesties geven.

Het zijn een hoop vragen in een keer, die helpen om een beter beeld te krijgen van de situatie zodat we mee kunnen denken aan een oplossing. Ik zie je antwoorden tegemoet :slight_smile:

Hallo,

 

Mooi dat u gaat proberen om ons te helpen. We hebben een Experia box v10A. Als de interactieve tv stopt staat in het beeldscherm de afbeelding die ik toe gevoegd heb. De Experiabox lampje aan de voorkant gaat op rood en daarna weer blauw knipperen en dan weer op rood daar blijft hij dan op. De lampjes aan de achterkant zijn niet aan. Ik heb het draad van de telefoonlijn naar de router al eens vervangen, zonder succes. 

 

De Wi-Fi manager heb ik al een aantal keren uitgevoerd, maar daarna gebeurd er weinig behalve dat de WiFi slecht blijft.  

 

Ik hoop dat je nu wat meer info hebt en een beeld ervan kunt krijgen. 

 

Gr. J.Kooistra

 

Reputatie 7

Dat het lampje op de V10a veranderd geeft me het vermoeden dat het niet aan het modem zelf ligt maar aan de verbinding er naar toe. Het vervangen van die kabel is al een goede eerste stap geweest, maar nog zonder verbetering begrijp ik. Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje geven, zodat ik met je mee kan kijken naar de verbinding. 

Ik heb het ingevuld. 

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @J Kooistra. Daarmee heb ik de verbinding nagekeken en er lijken geen verbrekingen vanuit het netwerk te komen. Wel zie ik dat het modem verbrekingen heeft, dus de vraag is waar die vandaan komen. Geef je het modem elke keer een herstart als de verbinding deze kuren vertoont, of komt het ook wel eens vanzelf terug? Maakt het verschil als je een ander stopcontact gebruikt?

Een ander stopcontact helpt niet, de laatste tijd komt de TV zelf ook wel eens terug maar vaak moeten zelf herstarten.

Reputatie 7

Dat is jammer, wat we dan kunnen doen is de Experia Box helemaal vers instellen, door die terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (stap 2). Daarmee wordt de modem opnieuw geïnstalleerd. Hoe gaat het daarna?

Ik heb de Experia Box vorige week teruggezet, het leek beter te gaan met de TV maar de laatste dagen valt het weer regelmatig uit 2 A 3 keer per dag moest ik hem nu weer resetten. IP adres genereren deed hij vorige week ook nog steeds niet. De Wi-Fi is ook nog steeds niet goed, geen Wi-Fi of als ie het wel doet dan zegt het device dat er verbinding is maar je kunt niet alle apps of internet gebruiken. Ik weet niet wat er nu nog meer gedaan kan worden. Ben wel klaar met dit gedoe, je betaald een vermogen maar krijgt ellende. 

Reputatie 7

De vraag is nog waar het door wordt veroorzaakt dus. Heb je naast Experia Box, de tv-ontvangers en computers nog andere dingen in het netwerk aangesloten? Zoals bijvoorbeeld een switch of een draadloze verbindingsset? En als je die hebt, wat voor merk/type is dat precies? Als we dat weten kunnen we vanaf daar verder kijken.

We hebben alleen en Sonos soundbare die op de WiFi zit maar die hebben we al 2 jaar zonder problemen. Voor de rest geen switch of versterkers extra. 

Reputatie 7

Ik verwacht niet dat de Sonos daar invloed op heeft, ik heb een verzoek voor je gedaan om het modem te vervangen. Als die in gang is gezet zal je een sms'je krijgen met de details van het servicepunt waar je het modem kunt omruilen. Als ik er een terugkoppeling op krijg zal ik dit hier ook aangeven.

Ik heb idd een sms gekregen, ik hoop dat het met een nieuwe modem goed gaat komen. 

Reputatie 7

Hier ben ik alweer @J Kooistra, ik had sneller een terugkoppeling dan ik had verwacht. Er is een vervangend modem onderweg naar het servicepunt! :slight_smile: Laat je weten hoe het daarmee gaat?

Reputatie 7

Heb je 'm al op kunnen halen @J Kooistra? Ik ben heel benieuwd hoe je verbinding het nu doet.