De laatste weken valt geregeld de (glasvezel) internetverbinding weg, zowel draadloos als bekabeld. Vaak duurt dit enkele minuten en daarna is er weer verbinding. De wifi van de Experia Box valt dan ook vaak weg.
Ik heb een switch gekoppeld aan de Experia Box V10. Aan de switch hangen o.a. 3 Unify AP's via PoE. Dit heeft jaren prima gewerkt, maar de laatste weken valt (onregelmatig) de internetverbinding weg. Alle standaard resets zijn uitgevoerd maar bieden geen soelaas. Unify devices zijn qua firmware up to date. KPN ziet geen storingen in de wijk, alhoewel meerdere buren die ook een Experia Box hebben ook last hebben van dit fenomeen. Een buurman heeft een FritzBox en die heeft geen problemen. Via de helpdesk kom ik niet echt verder. De laatste opmerking die ik kreeg, is dat er veel devices gekoppeld zouden zijn. Er zijn ca 15 devices gekoppeld, maar dat mag toch geen probleem zijn? Overdag valt d everbingin ook weg als er slechts enkele devices actief zijn. Kan het zijn dat de Experia Box het af en toe niet aan kan? Ik heb gevraagd om de Experia Box om te ruilen om uit te sluiten of dit de bottleneck is, maar dat mag niet van de helpdesk omdat er meestal wel internetverbinding is. Iemand tips om te proberen? Bepaalde instellingen op de switch misschien? Bvd.