Beantwoord

Experia box v10a neemt nieuwe netwerknaam niet over

  • 1 August 2020
  • 2 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik heb 3 superwifi versterkers aangesloten op de experiabox v10a. Dat ging allemaal probleemloos. Ik heb het advies opgevolgd en via de Thuis app de netwerknaam van het Thuisnetwerk en wachtwoord aangepast. Ook heb ik het Gastnetwerk aangezet en ook daar de naam en wachtwoord aangepast. 

Je zou nu verwachten dat alleen de twee nieuwe namen en wachtwoorden actief zijn. Echte bij wifi instellingen op de diverse apparaten blijft ook de oude SSID naam nog zichtbaar en kun je ook gewoon nog op inloggen met de oorspronkelijke code. Dat wil ik liever niet, want ik wil vanaf nu het Thuisnetwerk alleen toegankelijk hebben voor mijn eigen apparaten en gasten voortaan laten inloggen op het Gast netwerk.

Hoe komt het dat ik de oude netwerknaam blijf zien en nog steeds op kan inloggen? En kan ik dat, zonder dat er problemen ontstaan in wifisterkte e.d., aanpassen?

Groet, Edgar

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 August 2020, 14:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @EdgarW, welkom! Dit is inderdaad hoe het werkt. Meer informatie hierover vind je in dit topic onder het kopje ‘Opslaan van wifi instellingen in combinatie met Experia Wifi / Superwifi’.

Het kan verholpen worden, maar vereist dan wel wat werk. Doe hiervoor het volgende:

  • ontkoppel de Superwifi's en reset ze
  • log in op de Experia Box (via 192.168.2.254, inloggegevens staan op de sticker op de achterkant) en pas daar de netwerknaam en wachtwoord aan van het thuisnetwerk, hierdoor wordt dit ook in ons beheersysteem opgeslagen
  • sluit de Superwifi's opnieuw aan met de app, deze nemen dan de gegevens over van de Experia Box
  • stel daarna de gastwifi in op de Superwifi 

Dank Erik, stappen doorlopen en het werkt prima nu!