Beantwoord

Experia Box V8 geeft steeds meer problemen

  • 29 April 2020
  • 13 reacties
  • 217 keer bekeken

Hoi een vraag, Thuis steeds meer problemen met de modem V8. We willen graag een nieuwe modem. We hebben ook al een WiFi versterker maar het helpt niet en ondertussen ook al honderd keer de stappen doorlopen via de site om de WiFi te verbeteren. Graag willen we een beter modem het liefst de nieuwste.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 11 May 2020, 08:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Rijnie!

Jammer dat jullie steeds meer problemen ervaren thuis :slight_frown: Gaat het daarbij alleen om de wifi? Of merk je ook dat het internet via een bekabelde verbinding niet meer zo goed is? En hoe gaat het met interactieve tv, mochten jullie dat ook in het abonnement hebben? 

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik even met je meekijken :slight_smile:

Gegevens heb ik ingevuld, we hebben slechte WiFi zowel draadloos als bedraad, we hebben geen last van storing op de tv dus tv kijken gaat wel goec

Reputatie 7
Badge +20

Ah, als het goed blijft gaan met de tv, is de verbinding totaan jullie woning in ieder geval in orde :relaxed:

Wat bedoel je met slechte wifi bedraad? Wifi betekent draadloos internet, dit kan dus niet bedraad zijn. Of doel je er op dat jullie een wifi versterker in gebruik hebben, die bedraad aan is gesloten op jullie Experia Box? Met een bekabelde verbinding, bedoel ik dat je laptop of pc door middel van een kabel is verbonden met de Experia Box, dat staat dus los van het draadloze wifi signaal. Ik hoor graag hoe het precies zit!

O oké , als de laptop bedraad aangesloten is op een internet kabel is de verbinding goed maar zonder internet kabel valt de WiFi continu weg dus we werken met de laptop altijd met een internet kabel. Maar met een telefoon of iPad gaat dat natuurlijk niet :) We hebben ook een WiFi versterker en deze is ook bedraad maar de verbinding in huis wordt er niet beter op. Terwijl we al een abonnement hebben voor sneller internet. 

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat de laptop met een kabel gelukkig wél goed internet heeft :relaxed: Dan moeten we ons nu even richten op de wifi, zodat je ook met je telefoon en iPad weer een goed signaal zult krijgen!

Wat voor wifi versterker heb je nu precies? Is dat er 1 van KPN? Zo ja, gaat het dan om de witte vierkante, de zwarte vierkante of de ronde witte?

Ja het is er een van KPN, en het is een witte vierkante versterker

Reputatie 7
Badge +20

Zou je die witte versterker eens los kunnen koppelen, en dan de stappen van de Wifimanager willen doorlopen? Ik weet niet of je dat bedoelde met ‘de stappen doorlopen via de site’ maar ik wil je hoe dan ook aanraden om de Wifimanager helemaal tot het einde te doorlopen. Hij laat je een aantal testjes uitvoeren en komt daarna met een oplossing. In sommige gevallen, gaat hij eerst de instellingen van je modem wijzigen en blijkt daarna dat er geen verbetering is. In dat geval kun je de Wifimanager opnieuw starten en zal hij dan met een andere oplossing gaan komen :slight_smile:

Mocht je nou niet veel verder komen met de oplossing die de Wifimanager biedt, zou je hier dan een screenshot willen sturen van de meetresultaten en de uitkomst, zodat ik even met je mee kan kijken?

Heel vaak al gemeten en elke keer geeft hij aan verbinding te zwak maak afspraak met monteu

Ik moet wel zeggen dat er sinds 2 dagen weer beter verbinding is, maar is er geen mogelijkheid om gewoon één nieuwere modem te krijgen

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dus de uitkomst van de Wifimanager is dat er een monteur aangestuurd met worden? Daar kom je op dit moment inderdaad niet echt verder mee, aangezien de wifi monteurs niet mogen werken zo lang de Corona maatregelen van kracht zijn :slight_frown:

Ik heb er voor gezorgd dat er morgen een pakketje voor je klaar ligt met een nieuwer type modem én nieuwe wifiversterkers, hopelijk is de wifi daarmee weer zo goed dat een monteur op een later tijdstip niet meer noodzakelijk is  :smiley:

Je kunt je V8 (inclusief stroomadapter) omruilen op dinsdag 12 mei 2020 na 14:30 uur, bij de Primera aan de Dorpsstraat 21 in Bergschenhoek. Hierbij is het noodzakelijk dat je een geldig legitimatiebewijs van de contractant bij je hebt. Je mag de V8 in een willekeurige doos verpakken, en er het ordernummer 3971978 op vermelden. Daarnaast mag je dit adres op de doos zetten:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Je krijgt een smsbericht van de vervoerder als het pakket klaar ligt, laat je het weten als je de nieuwe apparatuur aan hebt gesloten? :slight_smile:

 

Bedankt voor de service, en ik laat weten als het geïnstalleerd is.

Alles is geïnstalleerd. Paar keer een WiFi test over de loop van de dag gedaan en resultaat is op dit moment erg goed. Hoop dat dit zo zal blijven. Bedankt voor de hulp en service.

Reputatie 7
Badge +20

Wat een fijn nieuws @Rijnie! :smiley: Heel graag gedaan!