Beantwoord

Experia Box v9 Multicasting mogelijk voor meerdere Google Nest apparaten?

  • 12 January 2023
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Geachte,

Ik heb een combo Google camera en scherm aangeschaft. Nu wil ik deze koppelen op het WiFi netwerk maar kan maar 1 Google Nest apparaat gelijktijdig op het wifi netwerk aansluiten. Nu heb ik al uitgevonden dat dit waarschijnlijk met multicasting te maken heeft. Ik kan echter geen instelling op het modem vinden waar ik kan zien of dit aan staat. Is de naamstelling misschien anders? Het modem op de locatie waar ik dit in bedrijf wil stellen is al een oude. En ik kan weinig over dit onderwerp vinden.

Namelijk : Experia Box v9 (ZTE-H368N)

Heeft U hier ervaring mee en zou U mij aan kunnen geven wat de mogelijkheden zijn op dit modem meerdere google apparaten aan te sluiten op het wifi netwerk? Of moet ik op deze locatie een moderner modem plaatsen.

Met Vriendelijke groet.

icon

Beste antwoord door Noordzee 12 January 2023, 18:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Geachte,

Ik heb een combo Google camera en scherm aangeschaft. Nu wil ik deze koppelen op het WiFi netwerk maar kan maar 1 Google Nest apparaat gelijktijdig op het wifi netwerk aansluiten.

Waarom? Wat gaat er fout? Hoeveel camera's heeft u? Zijn het deze?

https://www.coolblue.nl/product/889337/google-nest-cam-duo-pack.html

En scherm? Wat voor scherm? Deze?

https://www.coolblue.nl/product/881949/google-nest-hub-2-charcoal.html

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Duc0 ,

Ik adviseer je om de V9 gratis om te ruilen voor de moderne Box 12.

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 

Geachte,

Ik heb een combo Google camera en scherm aangeschaft. Nu wil ik deze koppelen op het WiFi netwerk maar kan maar 1 Google Nest apparaat gelijktijdig op het wifi netwerk aansluiten.

Waarom? Wat gaat er fout? Hoeveel camera's heeft u? Zijn het deze?

https://www.coolblue.nl/product/889337/google-nest-cam-duo-pack.html

En scherm? Wat voor scherm? Deze?

https://www.coolblue.nl/product/881949/google-nest-hub-2-charcoal.html

Bedankt voor je reactie,

1 Camera en 1 scherm. Camera is de bedrade versie (voeding via draad geen netwerk) maar dat is inderdaad wat ik heb.

Als ik 1 van de twee heb verbonden met het WiFi netwerk dan kan de nadere niet verbinden met het netwerk. WiFi is B/G/N ingericht maar dat mag niet baten en lijkt me niet het probleem aangezien ik beide kan verbinden maar niet gelijktijdig.

Hallo @Duc0 ,

Ik adviseer je om de V9 gratis om te ruilen voor de moderne Box 12.

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 

Bedankt voor je reactie,

Je bent er zeker van dat het in de V9 zit en niet een instelling is die ik over het hoofd heb gezien?

Omruilen zal ik inderdaad even doen voor een veiligere omgeving bedankt voor de tip!

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Duc0 ,

Ik adviseer je om de V9 gratis om te ruilen voor de moderne Box 12.

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

 

Bedankt voor je reactie,

Je bent er zeker van dat het in de V9...

Ik ben er eigenlijk wel zeker van dat het niet in de v9 zit.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik 1 van de twee heb verbonden met het WiFi netwerk dan kan de nadere niet verbinden met het netwerk. 

Waarom niet? Wat gaat er dan fout?

Hallo,

Het is nu zeker dat V9 modem standaard geen multicasting ondersteund. Ik heb advies om de modem check te doen opgevolgd en het nieuwe modem is inmiddels in bedrijf en dit heeft het probleem is opgelost.

Allen bedankt voor jullie reacties.

 

Als ik 1 van de twee heb verbonden met het WiFi netwerk dan kan de nadere niet verbinden met het netwerk. 

Waarom niet? Wat gaat er dan fout?

Ik krijg de standaard melding “er is Iets fout gegaan probeer het opnieuw”. 😁 Dus ik kan niet met zekerheid zeggen wat er fout ging. Ik was op het moment ook niet in staat om verder onderzoek te doen behalve dan wat graven op google waar multicasting als enige reden over bleef. Ik ben blij dat KPN de modem check service heeft anders had ik de zoveelste CLI moeten gaan bestuderen of geluk hebben dat het er eentje is die ik al ken.

 

Mocht je dus zelf ergens tegen dit probleem aanlopen en er is een Experia Box v9 (ZTE-H368N) geinstalleerd dan is de meest eenvoudige oplossing een nieuw modem aanvragen. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat je dit bijvoorbeeld ook met een Sonos systeem kan hebben.