Beantwoord

Experia Box: verbinding met Solaredge omvormer komt niet tot stand

  • 31 December 2022
  • 7 reacties
  • 89 keer bekeken

Hallo, ik lees graag mee !

Ik heb een zelfde soort probleem.

En kom er ook niet uit. In die app van Solar kan ik geen verbinding maken.

Mijn omvormer is met kabel aangesloten, brand een blauwe led dat er verbinding is.

Maar als ik in die app wil inloggen lukt dit niet.

50+ keer geprobeerd op allerlei manieren, ook herinstallatie van de app. Wifi netwerken laten vergeten enz.

Maar helaas …

Maar in die app moet ik een QR code scannen om te verbinden, en hij gaat dan voor een wifi netwerk dat begint met SE  (solar edge) dat is zoals het hoort toch ? 🤔

Dan zie ik de wifi van mijn telefoon uitvallen, en soms een melding in mijn telefoon over het wifi netwerk, wel verbinding geen internet.…

 

Ik heb een V10 en 2 superwifi (die zwarte ronde)

 

Iemand een idee ?

 

Alvast bedankt

Admin: afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Jurges 15 January 2023, 14:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Jurges ,

Heeft jouw omvormer een display?

Hallo,

Snelle reactie 😁

Maar nee geen display hier.

Hoi,

Klopt😉

Als je met een laptop met dat '’SE'’ netwerk verbind→CMD opent→'’ipconfig'’ intypt en dan het '’gateway ip'’ in een browser intikt, kom je denk ik op een pagina waar je met netwerken kan verbinden, volg dan deze stappen:

Vul daar je netwerknaam van je extra wifi in, zet beveiliging op WPA2 en vul je wifi wachtwoord van het extra wifi netwerk in.

Scroll dan naar beneden en klik op apply.

 

Je zou eventueel na het verbinden met het '’SE'’ netwerk ook 192.168.1.10 kunnen proberen.Misschien werkt dat ook bij jouw type.

 

Bedankt voor je hulp, heb daar alleen nu even geen tijd voor…

Zal binnenkort eens gaan stoeien in de instellingen 👍🏻

Prima, laat maar weten!

Nou even een update, het werkt.

Het probleem zat bij de installteur 😕

Die had mijn account niet gekoppeld aan mijn omvormer.

Beetje jammer, had namelijk al 3 x contact met ze gehad voor ik het probleem bij mijzelf ging zoeken.

Maar goed het werkt nu.

Bedankt voor de hulp !

 

Reputatie 7
Badge +13

@Jurges Fijn dat de oorzaak nu boven tafel is gekomen. Ik ben blij dat alles weer werkt en bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit met ons te delen!