Beantwoord

Experia V10 2.4 Ghz frequentie selecteren

  • 3 April 2021
  • 3 reacties
  • 1667 keer bekeken

Voor mijn audio hub moet ik de 2.4ghz frequentie gebruiken, de 5ghz is niet stabiel genoeg en zorgt voor het af en toe wegvallen van de volumecontrol. Echter doordat ik de frequentie niet kan kiezen, connect de audio hub automatisch met 5ghz. Hoe kan ik dit oplossen? 
 

naam wijzigen van de ssid werkt niet.

 

ik heb wel wat andere topics over deze issue gezien, maar de mogelijkheid om te kunnen kiezen wordt in het commentaar vaak als niet relevant aangegeven. Voor mij is dit dus wel relevant.

Dank alvast voor jullie hulp.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 April 2021, 20:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Jelmer83, welkom op ons forum! Leuk dat je ons gevonden hebt. :smile: Doorgaans zou dit inderdaad niet relevant moeten zijn, omdat de meeste apparaten zelf selecteren welk netwerk het beste is. Maar ik begrijp dat jij wel graag 2.4 GHz wil gebruik in plaats van 5 GHz. Er is geen mogelijkheid om handmatig het 2.4 GHz netwerk te selecteren, tenzij je beide netwerken een unieke naam geeft. Je zou daarom kunnen overwegen om 5 GHz uit te schakelen.

  • Typ in de browserbalk http://192.168.2.254 of ga naar mijnmodem.kpn.
  • Bij Gebruikersnaam, voer de standaard gebruikersnaam admin in.
  • Bij Wachtwoord, voer het standaard wachtwoord in. Als je eerder hebt ingelogd en het wachtwoord veranderd hebt, voer het nieuwe wachtwoord in. Als je het wachtwoord verandert hebt maar het niet meer kan herinneren, dan kan je de Experia Box resetten en inloggen met het standaard wachtwoord. Het standaard wachtwoord staat bij Admin password op de sticker op de achterkant van je Experia Box.
  • Kies Inloggen.
  • Ga vervolgens naar WLAN of Wi-Fi (afhankelijk van het type modem dat je hebt). 
  • Je kunt hier wifi over 5 GHz uitschakelen.
  • Klik op Save settings of Apply (afhankelijk van het type modem dat je hebt) om de wijzingen toe te passen.

Lukt het zo?

Hoi @Denise_ 

 

dank voor je antwoord.

 

de enige netwerken waarvan ik de naam kan aanpassen is guest network. Hiervan kan ik kiezen tussen 2.4 en 5 ghz. Ik heb die naam nu veranderd en ik heb dus een extra ssid waarop ik het 2.4 netwerk kan selecteren. Is het guest- kanaal even stabiel en snel als het gewone WiFi (mesh) kanaal?

Die 2.4/5ghz mesh heeft 1 naam en is niet op te splitsen. Ik kan die wel uitzetten.

 

mvg Jelmer

Reputatie 7
Badge +17

Doorgaans zou dit inderdaad niet relevant moeten zijn, omdat de meeste apparaten zelf selecteren welk netwerk het beste is. Maar ik begrijp dat jij wel graag 2.4 GHz wil gebruik in plaats van 5 GHz. Er is geen mogelijkheid om handmatig het 2.4 GHz netwerk te selecteren, tenzij je beide netwerken een unieke naam geeft. Je zou daarom kunnen overwegen om 5 GHz uit te schakelen.

  • Typ in de browserbalk http://192.168.2.254 of ga naar mijnmodem.kpn.
  • Bij Gebruikersnaam, voer de standaard gebruikersnaam admin in.
  • Bij Wachtwoord, voer het standaard wachtwoord in. Als je eerder hebt ingelogd en het wachtwoord veranderd hebt, voer het nieuwe wachtwoord in. Als je het wachtwoord verandert hebt maar het niet meer kan herinneren, dan kan je de Experia Box resetten en inloggen met het standaard wachtwoord. Het standaard wachtwoord staat bij Admin password op de sticker op de achterkant van je Experia Box.
  • Kies Inloggen.
  • Ga vervolgens naar WLAN of Wi-Fi (afhankelijk van het type modem dat je hebt). 
  • Je kunt hier wifi over 5 GHz uitschakelen.
  • Klik op Save settings of Apply (afhankelijk van het type modem dat je hebt) om de wijzingen toe te passen.

Ik was onder de indruk dat dit nog steeds mogelijk was, maar ik hoorde vandaag dat dit inderdaad niet meer mogelijk is. Excuses voor de verwarring. Met een gastnetwerk kom je er ook. Het gastnetwerk zou even snel en stabiel moeten zijn. Het enige is dat gebruik van dit netwerk niet automatisch toegang geeft tot de rest van het netwerk.