Beantwoord

Experia V10 werkt niet met Fritz repeater 2400

  • 10 March 2022
  • 6 reacties
  • 136 keer bekeken

Na overgang xs4all (Fritz modem) naar KPN (Experia V10) werkt mijn tweede tv ontvanger aangesloten via een Fritz 2400 Repeater niet meer. Zijn er extra instellingen nodig of werkt dit echt niet?

 

mvgt,

 

Peter

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Peter vd Hoek 14 March 2022, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Peter vd Hoek! De kans is aanwezig dat de Fritz 2400 geen IGMP snooping ondersteunt. Ik heb voor je gekeken maar kan hierop het antwoord niet direct vinden. 

Verder wordt draadloos verbinden naar de tv-ontvanger niet ondersteund. Als de repeater wel IGMP snooping ondersteunt kan gekeken worden wat we met instellingen kunnen bereiken. Wel is het dus zo dat we met deze apparatuur de oplossing niet kunnen garanderen. 

Reputatie 4
Badge +3

Je kunt de Fritzbox van XS4ALL toch gebruiken en daar in het KPN profiel laden? Dan is het issue opgelost.

Badge +12

Welkom op het forum @Peter vd Hoek! De kans is aanwezig dat de Fritz 2400 geen IGMP snooping ondersteunt. Ik heb voor je gekeken maar kan hierop het antwoord niet direct vinden. 

Verder wordt draadloos verbinden naar de tv-ontvanger niet ondersteund. Als de repeater wel IGMP snooping ondersteunt kan gekeken worden wat we met instellingen kunnen bereiken. Wel is het dus zo dat we met deze apparatuur de oplossing niet kunnen garanderen. 

Interactieve TV van XS4ALL is toch een dienst die 1 op 1 wordt doorgezet door KPN? Het enige verschil is het logo. Als ik een frisse start uitvoer op de ontvanger krijg ik eerst het KPN logo en pas later het logo van XS4ALL. Dat het aan IGMP-snooping ligt lijkt me dus niet juist. Het ligt dus eerder aan de (samenwerking met) V10. Als ik @Peter vd Hoek was zou ik een FritzBox blijven gebruiken. Die van XS4ALL of zelf eentje aanschaffen 

Volgens mij stuurt de V10 geen tv via wifi door,Bij mij werkte tv via een TP-link re200 repeater ook niet op de V9 maar wel via de V10A(die wel tv via wifi doorstuurt).

Allen,

Hartelijk bedankt voor de moeite en info.

Ik ben van de WiFi oplossing (voor TV) afgestapt en heb een vaste lijn gelegd.

De Fritz repeater gebruik ik nog wel, WiFi connected met de experiabox verzorgt hij de verbinding naar de deurbel (met een vaste lijn vanaf de repeater).

Lijkt er idd op dat alleen het TV signaal niet doorgezet wordt maar het overige verkeer wel.

 

Mvgrt,

 

Peter van den Hoek

 

met een andere wifi router

fritz repeater 2400 1 open de gebruikersinterface van uw wifi router en zoek daar op welk ip adres aan de friz repeater 2400 toegewezen is

2 voer dit ip adres in de adresbalk van een nieuw brouwservenster in om de gebruikinterface van de fritz repeater 2400 te openen