Beantwoord

Experia V12 en SuperWiFi

  • 21 July 2021
  • 8 reacties
  • 1329 keer bekeken

Ik heb 19 juli 2021 de WiFimanager ‘doorlopen’ ivm slechte WiFi op de begane grond; het advies vanuit KPN (mijn eigen werkgever...)  was de vervanging van de oude Experiabox V9 door de V12 met daarbij één SuperWiFi punt. Omdat dit het formele advies is vanuit KPN ga ik er vanuit dat de V12 inmiddels mesh-networking ondersteunt en dat de enkele SuperWiFi antenne op de BG geplaatst kan worden (nadat deze eerst 30 min rechtsreeks bekabeld aangesloten is geweest op de V12) Vandaag netjes het pakket ontvangen / afgehaald en nu blijkt de Experiabox V12 goed te werken maar mijn enkele SuperWiFi punt dus niet…. (blijft op alle locaties rood, ook naast de V12….) 

Kan het zijn dat er nog een update nodig is van de Experiabox V12 en ik nu eigenlijk een tweede SuperWifi punt zou moeten aanschaffen….? Dat zou wel echt een zeer slecht verhaal / advies zijn moet ik zeggen dus ik hoop niet dat dat het geval is….

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 22 July 2021, 17:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Die collega was niet goed op de hoogte.

Van de superwifi's heb je sowieso minimaal 2 stuks nodig. Eéntje bedraad op het modem, de rest weer draadloos aan die eerste verbonden.

Die éne kun je nu ook bedraad aansluiten, dan zal ie het wel doen. Maar of dat handig is dicht in de buurt van het modem?

dit is een ‘geautomatiseerd advies’ uit de nieuwe WiFimanager tool dus daar zit geen collega achter maar is kennelijk een fout in de applicatie….. ik zal op *** ook even een vraag stellen want dit is wel erg slecht en kost veel geld extra op deze manier…. :-(

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWiFi kan wel werken. Maar je moet hem bekabeld aansluiten nu nog. Waar die staat in huis maakt niet uit. Je kunt hem boven neerzetten. Dat bekabeld aansluiten zou bij een Experia WiFi ook moeten.

Bij de KPN Box is het volgens mij niet zo dat WiFi uit gaat als je de SuperWiFi aansluit.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Harald van Biezen, welkom! Ik zie dat je, als collega van ons, dit ook aangekaart hebt via de interne kanalen. Je hebt daarop ook reactie gehad met het verzoek je klantnummer door te sturen. Heb je dat gezien? Advies is om daar even op te reageren! Ik kan je ook vragen je profiel in te vullen, maar dan kom ik via een omweg ook bij haar terecht ;-). Mocht ik nog wel iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Heb ik 1,5 week geleden doorgegeven....

Reputatie 7
Badge +30

Even mailtje erachteraan sturen? Ik wil dat ook wel doen, maar dan ga ik er onnodig tussen zitten denk ik :-).

Ik heb precies hetzelfde. Via wifimanager 30 juli een test gedaan. Advies: v12  en 1 wifiversterker. 

V12 aangesloten met wat probleempjes. Cromecast en wifi box werkte niet meer. Wifi 6 uitgezet. Werkt nu wel.  Daarna de 1 wifi versterker aangesloten na telefonisch advies dat dit ook met 1 draadloos kan. Dus eerst met kabel aansluiten en daarna draadloos plaatsen op 1e verdieping. Werkt echt niet. Lees wel dat er een update komt voor de v12? Of kan ik wifi versterker terugsturen en geld terug krijgen?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Rainier Vrolijks, welkom! Je enkele Superwifi kan op dit moment nog niet draadloos. De Box 12 krijgt op korte termijn een update waarmee deze onderdeel wordt van de mesh. Zodra dat gebeurt is, kan je de Superwifi (na het bekabeld installeren) ontpluggen en elders in huis neerzetten. Precieze datum voor wanneer deze update komt heb ik nog niet. We zijn nu nog bezig met de uitrol van deze update op de Experia Box V10A. De Box 12 is daarna aan de beurt. Zodra het zover is maken we daarvoor een topic aan hier op het forum.