Beantwoord

Experia Wifi en Salus themostaat

  • 2 February 2021
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

We hebben een kantoortje gemaakt in een schuur. Deze schuur staat een klein stukje af van ons huis. In dit kantoortje is een intertnetverbinding gerealiseerd met via een Experia Wifi versterker, die aan via het stroomnet verbonden is aan de router. Dit functioneert goed.

Sinds kort hebben we in het kantoor een infrarood verwarmingspaneel met Salus thermostaat. Die wordt met via kleine zender/ontvanger verbonden met het internet. Dit kan alleen door de zender/ontvanger met een ethernetkabel aan de router te koppelen.De router staat te ver af van de thermostaat. Daarom het ik hem aan de wifi versterker in het kantoor gekoppeld. Dit werkt maar de verbinding wordt regelmatig onderbroken.

 

Mijn vraag: is dit te verhelpen? Dank bij voorbaat voor de reactie(s)!

Wilbert

icon

Beste antwoord door Bart_ 8 February 2021, 19:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @WilbS Welkom hier en goed dat je je vraag op het KPN Forum stelt. Heb je inmiddels al hulp gevonden? Je kunt veel doen om je wifi te optimaliseren, je leest er in dit topic over wifi alles over. Maar de meest optimale verbinding krijg je wel als je het één en ander bekabeld aansluit. Heb je ook overwogen om toch een kabel te trekken? 

Ja, maar dat is erg lastig door de afstand tussen Experia router en kantoorruimte (via tuin). Vandaar de optie om de Experia wifi versterker te gebruiken, die gekoppeld is aan een adapter van een draadloze verbindingset. Heb je nog andere suggesties?

Reputatie 7
Badge +20

Vind ik moeilijk, @WilbS Met een bekabelde verbinding zul je toch de meest stabiele verbinding hebben. Als je door het Forum zoekt op dit soort lees je toch het meest advies om een kabel (al dan niet in een pvc-pijp ter bescherming) te trekken. Is even wat werk, maar dan heb je wel iets waar je van op aan kunt.Â