Vraag

Experiabox v10a icm Unifi wifi apparatuur - geen dhcp

  • 26 July 2019
  • 2 reacties
  • 455 keer bekeken

Sinds 2 weken heb ik een Experiabox v10a gekregen ivm nieuwe woning. Voorheen had ik de v8 vanuit KPN en daarachter had ik een 2-tal Unifi accesspoints om overal goed wifi te kunnen hebben. Dit ging altijd zonder problemen en elk device op de Unifi wifi kreeg netjes IP adressen en geen gedoe.

Nu heb ik op in de nieuwe woning een v10a hangen en daarop heb ik nu een 2-tal Unifi apparaten aangesloten, echter zodra ik via deze apparaten wifi verbinding pak krijgt geen enkel device een IP adres toegewezen. Alles komt in de 169 reeks terecht. Ook duurt dit behoorlijk lang. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Een statisch adres toewijzen gaat wel goed en de apparaten hebben dan ook verbinding, maar om nu elk apparaat een statisch IP toe te wijzen is ook zoiets. Iemand hiermee dus ervaring of tips/tricks om dit op te lossen? Via webcare van KPN kunnen ze mij geen antwoord geven helaas.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Het lijkt er op dat de DHCP van de ExperiaV10a niet goed werkt. Zelf gebruik ik ook 2x Ubiquiti AC-Lite Accesspoints en dat werkt wel goed zonder storingen oa. vanwege ik daartussen ook een Ubiquiti Edgerouter X heb zitten. Alles werkt als een zonnetje sinds 1,5 jaar.
Inderdaad, de DHCP werkt niet naar behoren op het apparaat. Ik heb daarom op een van mijn Raspberry's welke ook als interne DNS dient, een DHCP server gezet die nu dienstdoet als DHCP server. Dit werkt een stuk beter en apparaten krijgen nu een DHCP adres toegewezen.

Reageer