Beantwoord

Extreem hoge ping met internetkabel

  • 9 May 2020
  • 16 reacties
  • 519 keer bekeken

Hoi ik heb al een tijd een probleem met het spelen van games ik heb net een nieuwe pc gekocht en heb daar lekker 700 fps op, maar m'n internet is echt bagger terwijl ik een internetkabel gebruik?? Ik speel nu al 1,5 jaar met een bepaalde ping tussen de 40 tot toevallig vandaag wel 1000 ping.. Dat is echt niet meer speelbaar en het frustreert me heel erg als ik gewoon een normaal spelletje wil spelen met me vrienden. Het aparte is dat als ik een speedtest ga doen via Google dat hij tussen de 20 en de 40 ms aangeeft!?

 

Mijn vader heeft ongeveer 2 jaar geleden een andere router op gestuurd gekregen en die hebben we laatst aangesloten om te kijken of dit mischien zou helpen en met een nieuwe internetkabel maar dat was niet het geval.. 

Weet iemand hier een oplossing voor het is echt niet meer leuk. 

Ik heb een experia box v8 en speel dus met een internet kabel ongeveer 10 meter van mijn modem af. 

icon

Beste antwoord door Nick83 14 May 2020, 20:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Artilery, welkom. Je hebt dus een V8, en welke nog meer? Je ervaart dit met meerdere games? Of een specifieke? Welke?

eigenlijk heb ik het op al mn games.. ook al zit ik op een nederlandse server..

op dit moment is het zo dat ik 10 minuten tussen de 30ms en de 60ms zit en daarna weer 300-400.

mijn internetkabel van mijn pc is verbonden naar onze router (v8)

we hebben geen andere routers.

ik weet zelf niet waar het probleem licht of er zit een storing in het modem of er zit een breuk in de internetkabel ik weet het echt niet..

mn download snelheid is 0.50 ik moet serieus 2 dagen wachten voordat een spel is gedownload van 90 GB

Help me..

Reputatie 7
Badge +24

Welke downloadsnelheid heeft u als u een speedtest doet? Want als ik uw laatste zin lees, dan krijg ik het idee dat de ping het gevolg is van een heel trage verbinding. 

nou het licht daar niet aan want als ik de download op stop zet heb ik nog steeds het zelfde.

 

zoals je ziet is dit behoorlijk sloom.. hier ziet mn ping er wel goed uit maar zodra ik games ga spelen is het fouten boel.. na 10 minuten gelijk 200-400 ping ook al zit ik op een Nederlandse server ik heb dit probleem bij elk spel.

 

Reputatie 6
Badge +8

Zo… Dat zijn redelijk beroerde snelheden. Als er iemand anders iets in jullie netwerk gaat doen, zal de ping inderdaad wel als een idioot omhoog schieten.

Wat voor internet verbinding hebben jullie? Glas of xDSL? Zorg in ieder geval even dat jullie gegevens in je profiel ingevuld zijn. Dan kan een KPN medewerker even kijken of jullie verbinding wel in orde is. Bovenstaande snelheden zijn pre-historisch.

Wij hebben geen glasvezel. Helaas is dat niet aangelegd bij ons in de beurt.

Oké zal ik Doen!

Ik heb het ingevuld!

Als het modem op deze site aangeeft dat die dus gewoon goed is zou ik dat apart vinden want ik kan niks doen kwa games ik hoop dat jullie het er dan niet bij laten zo van ja jou modem is goed dus we helpen je niet verder. 

Reputatie 6
Badge +8

Als je op deze website je gegevens invult, wat voor snelheden zou je dan moeten kunnen halen?

 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 

Mocht je een screenshot hier plaatsen, zorg dan dat je postcode/huisnummer niet zichtbaar is.

Hi @Artilery, welkom. Je hebt dus een V8, en welke nog meer? Je ervaart dit met meerdere games? Of een specifieke? Welke?

Ik wou er nog even bij zeggen dat ik ook een tp link heb buiten staan bij m'n tuinhuis. Ik kan daar via het huis helaas geen internet kabel naar toe glijden want dan moeten we weer 20 grond weghalen.. 

Als je op deze website je gegevens invult, wat voor snelheden zou je dan moeten kunnen halen?

 

https

Als je op deze website je gegevens invult, wat voor snelheden zou je dan moeten kunnen halen?

 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 

Mocht je een screenshot hier plaatsen, zorg dan dat je postcode/huisnummer niet zichtbaar is.

 

://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Ik hoop dat dit het goeie is want ik snapte niet helemaal wat ik moest invullen bij andere alternatieven want anders zocht die niks op. 

Mocht je een screenshot hier plaatsen, zorg dan dat je postcode/huisnummer niet zichtbaar is.

 

Reputatie 6
Badge +8

Dat zijn inderdaad precies de gegevens die ik zocht.

Jullie hebben inderdaad niet de meeste snelle verbinding…. Wellicht is er nog wat te winnen door een bonded aansluiting te nemen, dit kost wel wat extra.

Maar met een dergelijke verbinding is het erg belangrijk dat als je gaat gamen, dat er eigenlijk niets anders op de lijn gedaan wordt (Of het nu downloaden, youtube, netflix, etc…. is) Het probleem is dat op het moment dat er andere zaken op de lijn worden gedaan de lijn vrij snel vol loopt (met name door de lage upstream) waardoor er file-vorming ontstaat en je ping omhoog schiet.

Kortom:

  1. Zorg er voor dat er niet iets anders op de lijn gebeurd als je aam het gamen bent.
  2. Kijk eventueel om je abonnement te upgraden naar een bonded verbinding
  3. Als beide niet werkt, eventueel kijken of je wellicht kan overstappen naar een provider over de coax kabel

Succes in ieder geval!

Dat zijn inderdaad precies de gegevens die ik zocht.

Jullie hebben inderdaad niet de meeste snelle verbinding…. Wellicht is er nog wat te winnen door een bonded aansluiting te nemen, dit kost wel wat extra.

Maar met een dergelijke verbinding is het erg belangrijk dat als je gaat gamen, dat er eigenlijk niets anders op de lijn gedaan wordt (Of het nu downloaden, youtube, netflix, etc…. is) Het probleem is dat op het moment dat er andere zaken op de lijn worden gedaan de lijn vrij snel vol loopt (met name door de lage upstream) waardoor er file-vorming ontstaat en je ping omhoog schiet.

Kortom:

  1. Zorg er voor dat er niet iets anders op de lijn gebeurd als je aam het gamen bent.
  2. Kijk eventueel om je abonnement te upgraden naar een bonded verbinding
  3. Als beide niet werkt, eventueel kijken of je wellicht kan overstappen naar een provider over de coax kabel

Succes in ieder geval!

Heel erg bedankt voor je reactie helaas gaat het een beetje moeilijk om mensen van m'n netwerk af te houden want we zitten eenmaal met zijn 5en in huis en iedereen wil iets leuks te zien hebben in de avond of in de middag. 

Bedankt voor je hulp en tijd. 

Er zit nu letterlijk 1 iemand maar op 't internet met mij en ik heb 500 ping.. 

Reputatie 7

Er zit nu letterlijk 1 iemand maar op 't internet met mij en ik heb 500 ping.. 

Wat is de uploadsnelheid van jouw Internet verbinding?

 

Een bonded verbinding kost overigens niets extra.

Er zit nu letterlijk 1 iemand maar op 't internet met mij en ik heb 500 ping.. 

Wat is de uploadsnelheid van jouw Internet verbinding?

 

Een bonded verbinding kost overigens niets extra.

1.0 mbps

Reputatie 7

1.0 mbps

Dat vermoeden had ik al.

Ik zag overigens later pas dat screenshot met een upload van 0.38Mbps en ik had de vraag dus helemaal niet hoeven stellen. :disappointed_relieved:

Ik heb dan alleen wel een hele vervelende mededeling en dat is dat je met die upload snelheden altijd last zult hebben van zeer hoge ping waarden omdat jouw upload volledig overbelast wordt tijdens het gamen.