Beantwoord

Firewall - Public IP

  • 21 July 2020
  • 3 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik wil erg graag een server hosten. Alleen ik vroeg me af of mijn bestanden op andere computers beveiligd blijven. Ik wilde een 8080 poort openen met een SSL.

icon

Beste antwoord door wjb 28 July 2020, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @lasselenting . Hier weet ik eerlijk gezegd heel weinig van.   (althans niet professioneel)

Wil je ook een specifieke software gaan gebruiken om je server te hosten? In veel software zitten namelijk security opties die je naar believen kunt instellen. 

@wjb @Nick83 ?   

Reputatie 7

Je maakt een port-forwarding naar jouw server thuis en daarmee kunnen de andere computers op jouw thuisnetwerk nog altijd niet benaderd worden. De bestanden op die andere computers blijven dus net zo veilig.

Daar heeft die SSL overigens geen invloed op, die is puur om de communicatie versleuteld plaats te laten vinden. Je zult dan zal wel https (TCP poort 443) moeten gebruiken.

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.