Vraag

Forward van meerdere subdomeinen naar minecraft servers werkt niet

  • 20 March 2021
  • 2 reacties
  • 48 keer bekeken

Badge

Ik heb meerdere instances van minecraft servers op één CentOS server (fixed IP)

Zie ook  https://stackoverflow.com/questions/7942372/can-i-configure-a-subdomain-to-point-to-a-specific-port-on-my-server

A-records (camelot.xxx.net en cityworld.xxx.net wijzen naar mijn WAN-IP (fixed) en SRV records wijzen naar de correcte poorten (zie hieronder). Als ik een nslookup van de SRV records doe zie ik dat deze goed geconfigureerd zijn:

C:\Users\Administrator>nslookup -type=SRV _minecraft._tcp.xxx.net
Server:  mijnmodem.kpn
Address:  192.168.1.1

Non-authoritative answer:
_minecraft._tcp.xxx.net       SRV service location:
          priority       = 5
          weight         = 5
          port           = 25565
          svr hostname   = camelot.xxx.net
_minecraft._tcp.xxx.net       SRV service location:
          priority       = 5
          weight         = 5
          port           = 25566
          svr hostname   = cityworld.xxx.net

op mijn experiabox zijn poort 25565 en 25566 geforward

Minecraft Server

Modus                 IP adres               

LAN host              192.168.1.14

Appnaam              Minecraft Server

Application Minecraft Server

TCP: 25565~25565

TCP: 25566~25566

Ik verwacht in Minecraft alleen beide url's op te geven (zonder poortnr). Helaas wijzen ze beide naar de eerste instance. Pas als ik het poortnr hierachter opgeef dan worden beide instances correct getoond. Volgens de theorie zou een goed geconfigureerd subdomein (zie SRV record) ook netjes moeten forwarden naar de juiste Minecraft instance. Wat gaat hier fout?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Diverking, een hele goede vraag. Dit ligt helaas buiten onze ondersteuning en ook buiten mijn expertise. Misschien dat je met deze vraag terecht kan op een Minecraft forum? Daar zitten ongetwijfeld spelers die ook een Minecraft server hebben opgezet via CentOS en die je hier bij kunnen helpen.

Badge

Hartelijk dank. Het opzetten van Minecraft instances op CentOS is niet het daadwerkelijke probleem maar het op een nette manier koppelen (via subdomains en niet subdomain:poortnr). Tot op heden is dit mij niet gelukt via standaard beschreven methodes (SRV records of NGINX)  te vinden op Internet. Zoals vermeld in een ander thread ga ik verder met mijn experimenten. Mocht ik de oplossing vinden dan zal ik deze hier graag posten.