Beantwoord

Freeses bij lokaal streamen via NAS

  • 22 December 2023
  • 2 reacties
  • 59 keer bekeken

Reputatie 1

Naar aanleiding van bovenstaand topic, wil ik toch graag een probleem neerleggen. Dit gaat over het afspelen van films en series via Kodi. Mijn netwerk geeft steeds : "Leessnelheid te laag voor continu afspelen". Mijn netwerk bestaat uit de KPN router Box12, 2x KPN TV+boxen en 3 switches die IGMP Snooping ondersteunen. Het zijn de geadviseerde switches voor KPN. Router is ingesteld met vaste IP adressen. Alle apparaten op automatisch. WiFi is in de box uitgeschakeld.

Hoe het hele netwerk in elkaar zit hoef ik denk ik niet uit te leggen, maar de TV box, waar ik Kodi op gebruik is beneden bij de tv in de huiskamer. De KPN TV + box zit rechtsteeks op de KPN Router in poort 1 om de switches te bypassen om problemen te verkomen. De nas zit in een TP-Link switch gestoken welke zelf in de router zit, poort 4. Dus vanaf de Nas : NAS > TP-link switch > KPN Box12 > KPN TV+ Box > Kodi

Om uit te sluiten dat het probleem door de T-link switch komt, de Nas uit de switch gehaald en rechtstreeks in de router (Box12) poort 3 gestoken. Dus : NAS > Box12 > TV + Box. En nog werkt het niet. Steeds Freezes.

Om uit te sluiten dat het de Cat6 kabels zijn, kompleet nieuwe orginele Cat6 kabels gepakt, afgerold en buitenom aangeloten. Weer steeds freezes.

Om uit te sluiten dat het de NFS verbinding is met de NAS, alles geconfigureerd via SMB. En weer freezes. Terug naar NFS, maakt allemaal niets uit.

Wat ik ook doe, het werkt niet! Als ik VLC open op mijn PC via WiFi verbonden met de Box12 en dezelfde film afspeel, is er geen probleem.

Als ik VLC op de box installeer, geen freezes?

Ben hier al uren mee bezig, omdat er gebruikers zijn die zeggen dat het bij hun zo uit de doos werkt? Ook met Kodi. Heb de advancedsetting.xml al verschillende keren aangepast zonder resultaat. Heb hem nu weer weggegooid (is default).

Waarom is de Gigabit verbinding overigens softwarematig terugeschroefd naar 100 mbit? Dit begrijp ik niet.

Wat is hier mis? Graag hulp.

 

Heb dit scherm inmiddels te veel gezien :)
​​​​​

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 December 2023, 20:28

Bekijk origineel

2 reacties

Heb je een smart tv met netwerkingang? Als dat zo is heb je kodi/VLC niet nodig en kun je in elk geval testen of dat wel werkt.

Reputatie 1

Heb je een smart tv met netwerkingang? Als dat zo is heb je kodi/VLC niet nodig en kun je in elk geval testen of dat wel werkt.

Sorry, heb mijn openingspost aangepast. Maar ik heb ook een Intel Nuc met kodi in het netwerk hangen. Ook via NFS verbonden met de Nas en deze werkt perfect. Als ik VLC op de KPN box installeer werkt het wel!

Reageer