Vraag

fritzbox en draadloze verbindingsset

  • 31 October 2021
  • 6 reacties
  • 290 keer bekeken

Hallo,

sinds kort heb ik een fritzbox van kpn en ik moet zeggen de WiFi is stukken beter dan bij de experiabox.

probleem is alleen dat de tv op zolder niet meer werkt.

Het kastje van kpn is aangesloten op een PowerLine adapter van kpn en dat werkte voorheen goed bij de experiabox maar nu met de fritzbox heb ik even beeld bij Livetv en dan staat het stil en zegt een pop-up dat ik het modem moet herstarten..

 

het vreemde is dat de apps op het kastje wel werken zoals Netflix en YouTube.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Er is al heel veel geschreven over powerlines. Het is heel simpel.  Als ze het doen heb je geluk en kan het best aardig werken. Doen ze het niet dan heb je pech. Er is weinig aan te sleutelen wat dat betreft.

Die apps gaan via internet VLAN 6. Het verkeer voor tv zenders enzo loopt via VLAN 4. Heb je dat wel (goed) ingesteld in de Fritzbox?

hoi Peter,

is hier iets van een beschrijving van te vinden ergens?

het gaat om 1 slaapkamer waar het niet werkt op de andere slaapkamer werkt het wel goed.

 

 

Badge +12

hoi Peter,

is hier iets van een beschrijving van te vinden ergens?

het gaat om 1 slaapkamer waar het niet werkt op de andere slaapkamer werkt het wel goed.

 

 

Dan ligt het waarschijnlijk niet aan de FritzBox. Een van de twee werkt immers prima. Als je echt geen andere oplossing hebt dan Powerlines dan zou ik ze even een volledige reset geven en opnieuw in het netwerk opnemen.

hoi Peter,

is hier iets van een beschrijving van te vinden ergens?

het gaat om 1 slaapkamer waar het niet werkt op de andere slaapkamer werkt het wel goed.

Als je uitsluitsel wil, koop dan een voldoende lange ethernetkabel en sluit het TV-kastje wat hapert daarmee tijdelijk aan op de FritzBox. Het lijkt erop dat er data verloren gaat door verstoringen die zich nu openbaren en eerder bij Experiabox niet.

Je kan ook het TV-kastje een reset geven als je dat nog niet gedaan had, want er kan nog informatie in zijn blijven hangen gerelateerd aan de ExperiaBox en die is er niet meer en de FritzBox weet dat ook niet, dus heb je een soort van ‘wees’ situatie of synchronisatieprobleem.

Het is dus wel goed ingesteld op het modem.

Sluit de tv-ontvanger van zolder eens beneden aan, bedraad dus. Start ie dan wel op?

Werkt een laptop bedraad aangesloten op de DVS op zolder wel/niet?

Zelf heb ik de tweede tv via Chromecast omdat dat volledig via wifi werkt. Ik heb nog Chromecast 3, je kunt ook Chromecast 4 nemen. Daarop kan je de KPN TV app zetten en heb je geen extra apparaat meer nodig. Alleen heeft de ab van de Chromecast 4 wat weinig knoppen vind ik. Mis o.a. losse cijfertoetsen.