Vraag

Frizbox5490 ondersteunt geen fatex

  • 22 July 2023
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

net HD gekocht geformateerd met FATex als meest compatible filesystem.

blijkt de Fritzbox5490 dit niet te ondersteunen (alleen FAT, FAT32 en NTFS.

is daar iets aan te doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Dit is een beperking van deze 5490, de nieuwere types ondersteunen meer formats.

Je kunt kijken of je hiermee weg komt:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-4060/25_Op-FRITZ-Box-aangesloten-USB-opslagmedium-via-USB-remote-connection-met-computer-verbinden/

Het is overigens niet zo dat exFAT “meest compatibel” is. Integendeel zou ik bijna zeggen. exFAT was eigendom van Microsoft en licenties om te lezen/schrijven die moesten gekocht worden. Veel leveranciers deden dat niet. Pas een paar jaar geleden heeft MS dit vrijgegeven. Langzamerhand zie je het vaker langskomen.

 

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @hoirene 

 

Je kan die schijf toch even aan je PC hangen en opnieuw formatteren maar dan met NTFS.

Dit is een beperking van deze 5490, de nieuwere types ondersteunen meer formats.

Je kunt kijken of je hiermee weg komt:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-4060/25_Op-FRITZ-Box-aangesloten-USB-opslagmedium-via-USB-remote-connection-met-computer-verbinden/

Het is overigens niet zo dat exFAT “meest compatibel” is. Integendeel zou ik bijna zeggen. exFAT was eigendom van Microsoft en licenties om te lezen/schrijven die moesten gekocht worden. Veel leveranciers deden dat niet. Pas een paar jaar geleden heeft MS dit vrijgegeven. Langzamerhand zie je het vaker langskomen.

 

 FRITZ!Box USB Remote Connection: dat pgm is er niet meer.

 

Hallo @hoirene 

 

Je kan die schijf toch even aan je PC hangen en opnieuw formatteren maar dan met NTFS.

ja dat kan inderdaad, of apart aan het netwerk hangen met een ethernet usbc koppeling.

Eerst maar eens formateren naar NTFS en kijken of ik er met mijn randapparatuur (Notebook, telefoon) bij kan