Beantwoord

Gastnetwerk via wifi versterker

  • 9 June 2019
  • 7 reacties
  • 759 keer bekeken

Loop dus tegen hetzelfde probleem aan.
op de gasten locatie werkt de gast wifi middels een bedraadde versterker dus niet, wel de standaard wifi.
Kan ik daar nu beter een router ophangen?
Andere optie?

admin: eigen topic aangemaakt
icon

Beste antwoord door Rrroger 20 June 2019, 18:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge
@Rrroger:
Ik heb nu 1 WV die de GastWiFi opvangt en bekabelt naar de logeerkamer brengt voor de 2e WV die ik daar heb staan. Hebben ze meteen 2 USB laad poorten en 4 bekabelde aansluitingen. Kunnen ze evt laptop en zo bekabelt aansluiten, is sneller dan ook die via WiFi te koppelen. 2 keer WiFi halveerd nl weer de snelheid...

Ik ben nu aan het bestuderen of ik deze Gasten via VLAN met KPN VLAN's 4 & 6 Dynamisch kan maken in heel mijn netwerk, wil evt hiervoor een TP-Links Switchen Stack (met glas ertussen) van 6 stuks aanleggen.
Ja, is duur (> € 1800.- voor 6 * 28 Poorten, is ook met minderpoorten beschikbaar) maar is mijn hobby...
En gebruik de kennis weer bij de KPN klanten indien nodig...

Hoop op deze manier dat alle poorten dus voor "alles en iedereen" beschikbaar te hebben en afhankelijk wat je inprikt krijg je de juiste VLAN.
Dus is je MAC niet bekend: GASTen VLAN untagged.
Motorola/Arris MAC: VLAN 4 tagged; VLAN 6 untagged (internet).
Privé MAC; Privé VLAN untagged.
Hoi @Rrroger . Welkom op het forum!
Helaas zit er op onze zwarte wifi versterker geen optie voor gastnetwerk. Wat voor versterker heb jij?
@Rrroger:
Ik heb nu 1 WV die de GastWiFi opvangt en bekabelt naar de logeerkamer brengt voor de 2e WV die ik daar heb staan. Hebben ze meteen 2 USB laad poorten en 4 bekabelde aansluitingen. Kunnen ze evt laptop en zo bekabelt aansluiten, is sneller dan ook die via WiFi te koppelen. 2 keer WiFi halveerd nl weer de snelheid...

Ik ben nu aan het bestuderen of ik deze Gasten via VLAN met KPN VLAN's 4 & 6 Dynamisch kan maken in heel mijn netwerk, wil evt hiervoor een TP-Links Switchen Stack (met glas ertussen) van 6 stuks aanleggen.
Ja, is duur (> € 1800.- voor 6 * 28 Poorten, is ook met minderpoorten beschikbaar) maar is mijn hobby...
En gebruik de kennis weer bij de KPN klanten indien nodig...

Hoop op deze manier dat alle poorten dus voor "alles en iedereen" beschikbaar te hebben en afhankelijk wat je inprikt krijg je de juiste VLAN.
Dus is je MAC niet bekend: GASTen VLAN untagged.
Motorola/Arris MAC: VLAN 4 tagged; VLAN 6 untagged (internet).
Privé MAC; Privé VLAN untagged.


Hoi paul,
Ok duidelijk, dat is idd niet mijn insteek:)
Ben je er uit gekomen, @Rrroger ? Weet je op dit moment voldoende?
Reputatie 7
Heb je een glasvezel aansluiting of een VDSL aansluiting?
Ben je er uit gekomen, @Rrroger ? Weet je op dit moment voldoende?
yes😀
ik heb een router geïnstalleerd en geconfigureerd
https://www.coolblue.nl/product/795411/tp-link-archer-c2300.html
Top! Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, stel ze gerust.
Ik ben blij dat het op deze manier allemaal werkt zoals je graag wilt!