Vraag

Gebruik Synology RT2600AC ipv Experia Box, geen verbinding

  • 20 March 2022
  • 3 reacties
  • 242 keer bekeken

Naar aanleiding van het vrij geven van de router keuze heb ik besloten om mijn Experia Box te vervangen voor een Synology RT2600AC. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat het erg gemakkelijk zou gaan na het lezen van de handleiding van Babylonia. 

 

De router blijft na het aansluiten, het doorlopen van de setup en aanpassen van de ISP Settings (IPTV & VOIP) naar IPTV/VOIP Profile > KPN alleen maar "connecting” weergeven. Er wordt dus in het geheel geen internet verbinding opgebouwd. 

 

De helpdesk van Synology verwijst mij naar het instellingen venster “ISP Settings” maar daar zou ik toch juist niets moeten invullen?

 

Op de site van KPN lees ik dat de EoF omgezet moet worden naar GoF? Wanneer inlog met de service tool staat er dat ik een EoF verbinding heb. Kan dat er iets mee te maken hebben?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Op de site van KPN lees ik dat de EoF omgezet moet worden naar GoF? Wanneer inlog met de service tool staat er dat ik een EoF verbinding heb. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Op zichzelf zou dat niet uit mogen maken.
Alleen is EoF hooguit een verbinding van 100 Mbps, en GoF tot 1 Gbs.

 

De router blijft na het aansluiten, het doorlopen van de setup en aanpassen van de ISP Settings (IPTV & VOIP) naar IPTV/VOIP Profile > KPN alleen maar "connecting” weergeven. Er wordt dus in het geheel geen internet verbinding opgebouwd.

Heb je naast het juiste profiel voor de internetverbinding wel een PPPoE instelling vastgelegd?
En heb je IGMP Proxy en IGMP Snooping aangevinkt?

Instellingen die tevens worden beschreven in de handleiding.
De belangrijkste stappen op een rijtje:

  • IGMP Proxy  en  IGMP Snooping   -   DEZE reactie  van de handleiding
  • PPPoE  -  Profiel  -  en controle Smart WAN  -  DIT gedeelte van de handleiding

Bedankt voor je snelle antwoord. Als eerste heb ik idd PPPOE geselecteerd.

IGMP proxy staat aan, IGMP snooping staat aan.

 

PPPOE wan kan ik niet bovenaan zetten want die staat “inactief” . Misschien dat daar het probleem zit?

Reputatie 7
Badge +10

Heb je de router ook al eens herstart (gewoon met de powerknop)?

Heb je de router bijv. eerder wel aangesloten gehad in een NAT achter NAT opstelling?
(Als 2e router achter de Experia Box)?

Geef anders eens wat schermafdrukken met wat je hebt ingesteld?   (Zoals ik ze vergelijkbaar ook in de handleiding heb gezet - met evt. gedeeltelijke afscherming van gegevens).