Beantwoord

Gebruik Ubiquiti UniFi Switch USW-Pro-24-POE Gen2, zijn er Experiaboxen met glasfiber uitgang?

  • 26 June 2022
  • 9 reacties
  • 216 keer bekeken

Overweeg om Ubiquiti UniFi Switch USW-Pro-24-POE Gen2 swith te installeren . Echter experia box heeft geen glasfiber uitgang. Zijn er Experia routers die dit wel hebben?

icon

Beste antwoord door NHendriks 26 June 2022, 14:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Nee, KPN heeft in het consumentensegment geen routers met glasvezeluitgang. Als je zelf al glasvezel hebt zou je ook direct eventuele Ubiquiti-routers op de glasvezel aan kunnen sluiten, met een xDSL-verbinding zou een Zyxel VMG4005-B50A VDSL2 Modem gebruikt kunnen worden om als modem te dienen zonder router. Afhankelijk van de diensten die je gebruikt is niet ieder type router geschikt. Gebruik je alleen internet dan is bijna iedere router geschikt, met interactieve tv wordt de keuze helaas wat beperkter.

Beste NHendriks, Super bedankt voor het snelle antwoord. Wel jammer. Heb glasvezel van KPN met interactieve TV/ Internet/vaste lijn bellen Voip Ubiquiti router kan dan wellicht wel maar is lastig te configureren. Is er in het klein zakelijksegment van KPN wel een standaard router met LAN glasvezel poort?

Kees

Reputatie 7
Badge +11

Nope, het Klein Zakelijk segment valt bij KPN onder de consumentenmarkt en daar is zoiets dergelijks niet mogelijk. Als je in je lokale netwerk vanaf de door KPN geleverde router glasvezel wilt gebruiken kom je toch al snel uit op het grootzakelijk segment maar daar bestaat het product Interactieve TV niet en betaal je enorm veel meer.

Ik zou voor het lokale netwerk gewoon lekker een goeie CAT6-kabel gebruiken, daar kan ook 10Gbit over heen tot ~50m en is nog eens makkelijker aan te leggen ook. 

Thanks, nog ideen voor een steengoede switch ( 24 x UTP en tenminste 8 PoE+ of ++)? welke direkt op de experia box aangesloten kan worden en die dan inderdaad met cat 6 verder het huis in (24 aansluitingen)  bekabeld kan worden?

Daarom was ik op de eerste genoemde switch van Ubi uitgekomen, maar je die heeft fiber input..

 

kees

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik ben zelf fan van TP Link Omada welke naar mijn mening bijna net zo goed is als de Unifi-apparatuur maar wel een flink stuk goedkoper. Mijn hele netwerk draait daar al een jaar volledig stabiel op (maar helaas geen iTV-support vooralsnog). Qua switches ben je bij hen wel aan het goede adres: https://www.routershop.nl/tp-link-tl-sg2428p-jetstream-28-poorts-poe-managed-switch/pid=68770. Deze is 299 euro ex btw maar dan heb je 24 gigabit RJ45-poorten die allen PoE+ zijn. Eventueel nog vier SFP-poorten om uit te breiden.

Je zou kunnen overwegen om de experiabox te vervangen door een Unifi router: https://ubcenter.com/pc/ubiquiti-unifi-routers/. 

Dank u. Probleem is dan wel dat KPN geen remote support meer (kan) geven. 

 

 

Reputatie 7

Ik neem aan dat je na 11 maanden al wel een oplossing hebt weten te realiseren, klopt dat?

Inderdaad..haal nu bekabeld 200 MB op mn sloffen..meer dan genoeg

Â