Beantwoord

Gebruik van ASUS ipv Experia box

  • 31 March 2020
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Hi, 

Ik heb een ASUS BRT-AC828 echt een heel fijne router met veel mogelijkheden (local NAS) maar die staat nu via een DMZ achter de Experia box. Ik wil nu deze router aansluiten in plaats van de Experia voor Internet en Televisie. Ik kan in de handleiding niets vinden over IGMP en vraag me dus af of dit wel kan werken. Indien de Asus niet geschikt is, wat zou een goede router zijn voor Internet, televisie, NAS en gebruik van Open VPN. (Wifi in de router is niet noodzakelijk)

Mvg Mark 

icon

Beste antwoord door wjb 31 March 2020, 12:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

De Asus met standaard firmware is inderdaad niet geschikt voor IPTV van KPN.

Ik heb begrepen dat er mensen zijn die een Merlin firmware op hun Asus hebben geplaatst waarmee het wel zou kunnen. Zie deze pagina.

De vraag is dan of deze firmware ook voor jouw Aus beschikbaar is en of de andere functionaliteit van de Asus dan beschikbaar blijft.

Heb je overigens een VDSL of een glasvezel aansluiting?

Bedankt voor de snelle reactie. Op deze router kan geen Merlin SW worden geinstalleerd. Helaas!

Ik maak gebruik van een glasvezel nu 200/200 later mogelijk 500/500.

Betere opties met name vanwege NAS en OpenVPN op zoek naar iets anders? Voorkeur 10 LAN poorten

mvg Mark

Reputatie 7

Zelf heb ik een Synology NAS achter mijn EdgeRouter Lite 3 staan.

Op de EdgeRouter Lite 3 draait een IPSec VPN server voor mijn zakelijke VPN verbindingen.

Op de Synology NAS draai ik een OpenVPN server voor VPN verbindingen naar ons thuisnetwerk (privé).

Reageer