Beantwoord

Geen internet

  • 22 March 2019
  • 5 reacties
  • 234 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik ben zojuist overgestapt van de concurrent naar kpn. Vanmorgen mijn v10a modem geïnstalleerd. Bijna alles werkt naar behoren; ik heb tv, kan programma's terug kijken en de telefoon doet het.
Op dit moment heb ik op de wifi 2 telefoons, 1 printer en 1 (Acer) laptop aangesloten. Allen werken naar behoren en internet is razendsnel.
Nu heb ik problemen om met de andere (Lenovo) laptop online te komen. Verbinding maken met het netwerk was een fluitje van een cent. Ook heb ik volgens Windows 10 echt internet, Echter wanneer ik een website probeer te openen, dan laadt de pagina voor een minuut of 2 (host vaststellen) en dan krijg ik een foutmelding dat het te lang duurt tot ik verbinding heb.
Resetten van de netwerkadapter heeft geen effect.
Netwerk vergeten en verbinding maken, geen effect.
Probleemoplosser van Windows vind niets.
Telefoon als dongel gebruiken geeft mij wel internet.
Proberen in te loggen op de modem lukt op de laptop niet, op de andere laptop wel.
Maar het is dus vreemd dat ik 2 laptops naast elkaar kan zetten, beide verbinding kan maken met hetzelfde netwerk en de ene heeft internet en de andere niet.
Alles staat op automatisch verbinding maken. Is er een instelling die ik moet aanpassen zodat ik ook internet krijg op de andere laptop?

Help 😂
icon

Beste antwoord door Rila51 23 March 2019, 11:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Rila, welkom op het forum (en bij KPN!) :)

Zo te lezen heb je vrijwel alles al geprobeerd. En toch lijkt er iets niet goed te gaan tussen de Lenovo en de V10A. Welk type Lenovo laptop heb je?

Zou je deze stappen eens kunnen proberen?
  • Ga naar de Servicetool: wijzig je WiFi naam & wachtwoord | KPN
  • Zet een vinkje bij geavanceerd en kies een andere netwerknaam voor het 5Ghz netwerk. Zet er bijvoorbeeld "5G" achter, zonder aanhalingstekens
  • Wacht tot de wijziging is voltooid en maak opnieuw verbinding met het oorspronkelijke netwerk (zonder "5G" in de naam)
Dit zou niet nodig moeten zijn maar lijkt op sommige apparaten een oplossing te bieden. Ik ben benieuwd of dat hier ook het geval is.
Hoi Joran,
dank je wel voor je reactie. Het gaat om een Lenovo G710. Ik ga direct proberen wat jij hierboven omschreven hebt. Wordt vervolgd
Beste Joran,
Ik heb mijn 5hz netwerk aangepast maar zie deze niet verschijnen tussen de beschikbare netwerken op de Lenovo laptop.

Ik heb echter wel het probleem kunnen oplossen.... als volgt. Ik heb geen idee waarom, maar het werkt...

Ik had even gezocht naar problemen wifi Lenovo G710. Toen kwam ik op het forum van Lenovo zelf een artikel tegen die zei dat ik bij apparaatbeheer > Broadcom 802.11n Netwerkadapter > eigenschappen bij bij geavanceerd VMM moest uitschakelen.

Vervolgens had ik opeens internet.

Een idee waarom dit werkt?
Reputatie 7
Ik neem eigenlijk aan dat je WMM bedoelt i.p.v. VMM.
WMM staat voor WiFi Multi Media en zorgt er voor dat films e.d. voorrang krijgen op de wifi.
Overigens zeer interessant dat deze instelling roet in het eten gooit bij het opzetten van een wifi verbinding.
Reputatie 7
Badge +28
Ik durf zo niet te zeggen waarom dat helpt. Kun je dit ook reproduceren? Oftewel, als je die optie weer inschakelt, stopt internet dan direct met werken? Dan is dat iets wat we vaker gaan controleren als er vergelijkbare storingen worden gemeld.

Reageer