Beantwoord

Geen internet op tv, ondanks aanschaf netgear switch gs105

  • 15 October 2021
  • 11 reacties
  • 357 keer bekeken

Ik heb onlangs de netgear switch gs105 gekocht hopende internet op mijn tv te krijgen. Ik heb via de kabel die mijn woonkamer binnenkomt deze aangesloten op mijn switch in poort 1 daarna heb ik een lankabel via poort 2 naar mijn kpn tv kastje aangesloten en op poort 5 een lankabel naar mijn tv. Maar helaas geen internet. Wat gaat hier fout.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door mrGanesha 15 October 2021, 16:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Internet en ook aansluiting voor de TV-ontvanger heb je de verkeerde switch gekocht.

Je zou niet de  GS105  moeten hebben maar de GS105(versie 2 - is tegenwoordig altijd al).

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Een switch (managed) die “IGMP Snooping” ondersteunt.
Dat is in ieder geval hetgeen je minimaal nodig hebt.

https://www.netgear.com/support/product/GS105Ev2

Dank je wel voor de snelle reactie. Maar de door jou genoemde switch die heb ik gisteren gekocht. De info over het type was onvolledig. Maar alsnog werkt het niet

Hallo @Slokkie132 je hebt hoop ik toch niets ingesteld of afgesteld aan de GS105E, hij moet gewoon standaard goed werken. Desnoods even een fabrieks-reset geven, een andere poort proberen, andere kabels proberen, minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

Succes.

 

Even een paar vragen:

  • Werkt het KPN tv kastje wel met de switch ertussen?
  • Werkt Internet op de tv wel zonder de switch ertussen?

Ja kpn kastje werkt wel met de switch er tussen

En internet werkt niet zonder de switch

Ik heb een Sony smart tv. De ingebouwde wifi werkt ook niet. Er staat wel bij dat hij verbonden is. Maar als ik naar bv you tube wil gaan staat er dat ik niet verbonden ben met het ethernet

 

Beste JanD

Ik heb verder niets met de switch gedaan. Alleen de kabels die ik bij kpn samen met de switch heb gekocht.cat5e. Ik dacht zo gepiept

 

Ok, het gedrag is dus met en zonder switch hetzelfde. Dan lijkt die dus niet de oorzaak van het probleem.

Als het goed is kun je op de Sony ergens een netwerk-status overzicht vinden. Kun je daar een foto van maken of de gegevens die je daar ziet hier vermelden? (Met name IP adres, gateway adres en DNS zijn interessant)

 

Zo te zien ben je bekabeld aangesloten, terwijl je ook de wifi aan hebt staan, wifi aan bij een bekabelde aansluiting is niet zinvol.

Als je de wifi uit zet, krijg je dan wel verbinding via bekabeld?

Als je de LAN-kabel uit de tv haalt en je maakt verbinding met wifi, heb je dan wel internet?

 

Dit krijg ik te zien als ik wifi uitschakeld

Hallo @Slokkie132 , je schrijft eerder"de kabel die de kamer binnenkomt", waar komt komt het andere eind op uit, op de modem, welk merk en type en aangesloten op een gele LAN-poort?

Indien ja, al eens een andere gele lan poort geprobeerd?

De modem al eens een fabrieksreset gegeven?

Indien een glasvezelverbinding,  de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad.?