Beantwoord

Geen internet via de wifi punten

  • 25 July 2020
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik een wifipunt bekabeld aansluit op het modem. heb ik 10 minuten wifi + internet en daarna valt het weg en moet ik alles resetten en dan heb ik weer 10 minuten internet. Als ik de computer rechtstreeks op het modem aansluit heb ik gewoon altijd internet. Hoe kan het dat als ik een wifi punt aansluit deze na enkele minuten geen verbinding meer heeft. Dit is nu ongeveer 3 weken al zo. Ik hoopte dat het wel voorbij zou gaan, maar er is geen verschil. Is er mogelijk een firmware update geweest voor de modems die hier wat mee gedaan heeft? het gaat om het sneller internet buitengebied(het 4g modem in combi met kabel).

icon

Beste antwoord door Mike Meuwissen 9 August 2020, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Mike, welkom terug! Wat vreemd dat het zo wegvalt. Even voor mijn beeldvorming, je hebt een Experia Box (V10 of V10A?) met daaraan de Sagemcom voor Sneller Internet Buitengebied. Daarna heb je een wifipunt, welke is dat? Experia Wifi of Superwif? Je sluit deze dan wel op de Experia Box aan?

Reputatie 1

Ha erik,

 

Ja een xperia box v10. In combi met de sagecom voor 4g ontvangst. Vanuit de xperiabox een directe kabel in een experia wifi(heb er 2 geprobeerd en ook een oude linksys tplink) alle 3 hebben hetzelfde probleem. Ook als ik ze doorlink naar de pc geeft de kabel geen internet meer, totdat ik het wifipunt ontkoppel en , of herstart, of eraf laat een bekabelt blijf zonder wifipunt(maar dus ook geen wifi in het huis).

Reputatie 7
Badge +24

Al eens een andere kabel geprobeerd? 

Reputatie 1

Ja meerdere, vanuit de box naar de wifi, van de wifi nasr de pc, andere uitgang op de box zelf.

Reputatie 7
Badge +30

Hmm, dat was ook mijn eerste ingeving, de kabel. Maar als dit met meerdere kabels gebeurt zal dat inderdaad niet het probleem zijn. Meerdere uitgangen getest wijst er ook op dat het niet een defecte poort is. Wil je eens testen zonder 4G modem? Dat je die even loskoppelt en dan de Experia Wifi aansluit en kijken of de wifi dan ook wegvalt?

Reputatie 7
Badge +30

Heb je het kunnen testen zonder het 4G modem, Mike?

Reputatie 1

Ik heb het getest, doen had ik helemaal geen internet meer. Heb nu de kabel van het 4gmodem vervangen.(de enigste die ik nig niet had vervangen) En nu schijnt het te werken. Gister avond aangesloten, en tot nu is het wifi stabiel.

Reputatie 7
Badge +30

Ah, dat klinkt al weer een stuk beter, Mike. Dan ga ik er eigenlijk vanuit dat het nu ook opgelost is. Mocht het probleem toch terugkomen, laat het weten :)