Vraag

Geen netwerk op Smart TV, kan Wifi netwerk niet vinden

  • 4 November 2023
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik ben vandaag teruggekomen van vakantie en wil voor de eerste keer weer de tv aanzetten. Alle HDMI koppelingen die bedraad zijn op het netwerk werken uitstekend, maar de draadloze verbinding kan de tv ineens niet meer maken met mijn wifi netwerk. Heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals netwerkreset op tv, router ook, tv helemaal naar fabrieksinstellingen gezet, ook zonder succces. Hij kan de koppeling gewoon ineens niet meer maken. Heb ook in het modem gekeken, bij de DHCP instellingen, daar staat de tv ook gewoon op toegewezen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Beste,

 

Sinds ik een aantal dagen terug ben gekomen van vakantie en mijn smart tv aanzet, maakt hij geen verbinding meer met het draadloos netwerk. Hij kan volgens te tv de automatisch ip instellingen niet ophalen en geen connectie maken met de router. Ik heb meerdere keren een netwerk reset gedaan, zowel het modem als bij de tv zelf. Ook de tv instellingen terugzetten naar fabrieksinstellingen hebben niet geholpen. DHCP instellingen een keer uit gezet, refresh gedaan en opnieuw aangezet helpt ook niet. TV Mac adres staat wel als actief in het lijstje. De KPN tv box die aangesloten zit op de tv, bedraad utp kabel, heeft wel gewoon verbinding. Ik heb een V10 modem en 2 wifiversterkers.

 

Kan iemand mij misschien wegwijs maken?

 

Admin: Dubbele topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +19

Hi @TD77H, gek dat je hier na terugkomst van vakantie ineens tegen aan loopt. 

Het is vrij druk op het forum op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Ik heb je twee topics samengevoegd om het overzichtelijk te houden. Hoe staat het er nu voor? Werkt de wifi verbinding wel op andere apparaten? Het klinkt meer als iets wat in de tv niet helemaal lekker gaat. Het klinkt heel standaard, maar het helpt heel vaak: heb je de stekker er al uit gehad? En kan je overigens wel (andere) wifi netwerken vinden als je via de instellingen van je tv gaat zoeken? 

Hi @TD77H, gek dat je hier na terugkomst van vakantie ineens tegen aan loopt. 

Het is vrij druk op het forum op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Ik heb je twee topics samengevoegd om het overzichtelijk te houden. Hoe staat het er nu voor? Werkt de wifi verbinding wel op andere apparaten? Het klinkt meer als iets wat in de tv niet helemaal lekker gaat. Het klinkt heel standaard, maar het helpt heel vaak: heb je de stekker er al uit gehad? En kan je overigens wel (andere) wifi netwerken vinden als je via de instellingen van je tv gaat zoeken? 

Wifi werkt op andere apparaten inderdaad wel. 

Netwerk reset is gedaan op de tv, ook een keer helemaal terug naar fabrieksinstellingen gezet. Ik kan wel verbinding maken met het wifi netwerk van de buren, maar niet met mijn eigen wifi netwerk.

Reputatie 7
Badge +19

@TD77H De wifi verbinding werkt dus wel, anders zouden andere apparaten bij je thuis ook problemen hebben.

Ik ben nog benieuwd naar wat de netwerkreset inhoudt die je noemt. Probeert je tv dan opnieuw verbinding met het netwerk te maken, of gaat ‘ie verbindingen opnieuw configureren? Het gaat me vooral hierom: Heb je jouw eigen wifi netwerk al eens ‘vergeten’ in de tv en opnieuw verbinding gemaakt? Dat helpt vaak goed in dit soort situaties. 

Als dat niet lukt of niet helpt, raad ik je aan om contact te zoeken met de fabrikant van je tv. Mogelijk hebben zij tips en tricks hiervoor, omdat zij alles over je tv weten.