Vraag

Geen SSH connection mogelijk via mobiel

  • 29 March 2023
  • 2 reacties
  • 94 keer bekeken

Goedemorgen KPN,

Sorry voor mijn slechte nederlands, ik ben duits. Maar we kunnen Engels spreken als je dat liever hebt.

 

Ik heb het probleem dat ik geen Ssh verbinding kan maken met een cloud server in Amsterdam.

 

Ssh Error:

👤 Starting a new connection to: "193.123.34.67" port "22"
⚙️ Starting address resolution of "193.123.34.67"
⚙️ Address resolution finished
⚙️ Can not start connection to "193.123.34.67" port "22": network is unreachable.

 

Ik heb een mobiel abonnement dat ik probeer te gebruiken om deze verbinding tot stand te brengen.

Dit is zowel via de smartphone als via twee verschillende Ubuntu 20.04-systemen geprobeerd.

 

Fout blijft altijd hetzelfde. netwerk onbereikbaar.

Connectiviteit van 2 ISP's in Duitsland is eenvoudig mogelijk. De fout kan worden geïsoleerd op het KPN-netwerk.

 

ken je zo'n probleem? Ik bedoel, dat is niets wilds. een normale ssh-verbinding met een openbaar IP-adres.

 

als je een taceroute of meer informatie nodig hebt, laat het me weten.

 

dank je voor je hulp


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Ik herken dit niet direct vrees ik en ik heb ook niet meteen een oplossing. Heb je in de configuratie van de ssh tool nog eens getest of een andere poort dan 22 wel werkt? 

Ik heb eenzelfde probleem. Twee IOT apparaten die via SSH met hun cloud diensten praten doen het niet met KPN mobiel sim. Wel met dezelfde setup via T-Mobile. Heb er vandaag ook een vraag over gesteld op dit forum, maar ik vrees dat ik m’n abonnement weer moet opzeggen :-(

 

 

KPN Service desk kon/wilde me niet helpen.