Vraag

Geen verbinding met Nefit Easy via de app. Experia V8

  • 23 September 2021
  • 3 reacties
  • 129 keer bekeken

Ik kan al maanden geen verbinding maken met de Nefit thermostaat via de app. 

Nefit heeft wel verbinding met internet. 

Ik heb de Experia V8 box. Een reset van zowel Experia als Nefit heeft niet geholpen. 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Badge +12

@RCO2021 Dus als ik het goed begrijp zie je op de thermostaat zelf 3 groene vinkjes?

Dan is er in ieder geval verbinding mat zowel internet als de V8 en ligt het waarschijnlijk aan je telefoon/app. Je zou een keer uit- en weer in kunnen loggen in de app. En anders de app verwijderen en opnieuw installeren. Hier werkt namelijk alles prima.

Bedankt voor uw antwoord.

Ik zie inderdaad op de thermostaat drie groene vinkjes.

Ik had op 2 verschillende telefoons de app geïnstalleerd. Net op een 3e telefoon de app geïnstalleerd en ook daar maakt de app geen verbinding met de thermostaat. Het wachtwoord is nooit veranderd. Ik krijg de melding: 
Geen verbinding met thermostaat. Probeer het volgende:
- controleer of dit device is verbonden met het internet

- controleer of de thermostaat is verbonden met Wi-Fi

- herstart router of Wi-Fi toegangspunt

Alle telefoons zijn verbonden met internet. Thermostaat is verbonden met hetzelfde netwerk. Router heb ik herstart.    

 

Badge +12

Ik neem aan dat alles wel met dezelfde SSID verbonden is en niet met een gastnetwerk wat onderlinge communicatie soms onmogelijk maakt? Heb je al geprobeerd verbinding te maken met de thermostaat via 4G? Lukt dat ook niet?